چاپ سیلک اسکرین Screen چیست ؟
مهر ۳, ۱۳۹۹
انواع تجاری ماشین‌های چاپ افست
مهر ۶, ۱۳۹۹

کاغذهای مورد استفاده در چاپ فلکسوگرافی

فلکسوگرافی، یک چاپ برجسته تلقی می شود اما از آنجا که سطوح برجسته ی چاپی از جنس یک لاستیک انعطاف پذیر است، با چاپ لترپرس متفاوت است، از طرف دیگر از آنجا که سیلندر فشار این فرآیند چاپ ، تنها یک فشار جزئی را به منظور ایجاد تماس بین کاغذ و سطح تماس لاستیکی ایجاد می کند با چاپ افست که در آن سیلندر فشار، تنش زیادی را ایجاد می کند فرق میکند.

فلکسوگرافی نوعی چاپ برجسته از جنس یک لاستیک انعطاف پذیر است. قابلیت چاپ، سطوح چاپی سخت و برتری همچون مقوای بسته بندی را دارا می باشد. همچنین، در این فرآیند چاپ به جای مرکب های غلیظ و چسبناک از مرکب های روان تر و فرار تر استفاده می شود.

از طرفی، چون سیلندر فشار این دستگاه تنها یک فشار جزئی را با هدف ایجاد تماس ملایم کاغذ و سطوح برجسته ی پلیت چاپ ایجاد می کند، با چاپ افست که این فشار بسیار زیاد است فرق می کند بر اساس مطالب ذکر شده، به راحتی می توان دریافت که ویژگی های کاغذهای مورد استفاده در این فرآیند چاپ با سایر فرآیندها متفاوت می باشد. اساسا دلیل ابداع روش فلکسوگرافی در چاپ برجسته کاستن از تغییر شکل کاغذ زیر فشار نورد چاپ ، در روش لترپرس بوده است در یک نگاه کلی، خواص مورد نیاز کاغذهای چاپ فلکسوگرافی همانند خواص کاغذهای چاپ لترپرس می باشد. اما ، براساس تفاوت های فرآیندی ذکر شده بدیهی است که در فلکسوگرافی، شکل گیری کاغذ و کیفیت سطح کمتری ، مورد نیاز است و حتی با این فرآیند می توان بر روی کاغذهای خشن و زیر به چاپ مطلوبی دست یافت، زیرا، تصاویر نرم و برجسته ی لوح فلکسوگرافی دارای خاصیت کشسانی و انعطاف پذیر بوده و از طریق مقداری فشار، می توان مرکب را به سطوح غیر صاف نیز برساند.

منبع : چاپخونه

مهمترین ویژگی های چاپ گراور

این مطلب مفید را بخوانید:  اساس چاپ گود Gravure چیست؟
شروع مشاوره آنلاین
چگونه میتونم راهنمایتون کنم ؟
چاپ دیجیتال رازی
ارائه خدمات چاپ دیجیتال
چاپ پلات و لمینت
کارت ویزیت دیجیتال
چاپ فضای داخل
سازه های نمایشگاهی
چاپ افست عمومی
خدمات پرینت ، پلات و اسکن
تماس از طریق واتساپ یا تلگرام با شماره
09121895803
لطفا برروی "شروع مشاوره آنلاین" کلیک کنید