انواع مختلف مقوا در سال ۲۰۲۰ کدام است ؟
آبان ۱۶, ۱۳۹۹

مزایای چاپ دیجیتال لیبل نسبت به چاپ فلکسو لیبل چیست؟

اکثر قریب به اتفاق محصولاتی که روی قفسه های فروشگاه های میبینید دارای لیبل‌هایی هستند که با متد چاپ فلکسوگرافی چاپ شده اند و از پرس های مکانیکی و صفحات چاپی انعطاف پذیر ( یکی برای هر رنگ ) برای اعمال طرح مورد نظر روی سطح مورد نظر از جمله لیبل محصولات استفاده می کنند. هر رنگ از جوهرها در محفظه ای جدا نگه داری می شود و هر رنگ در صورت نیاز به صورت پیوسته با استفاده از چاپ روی سطح اعمال می شود.( اگر اعمال رنگ ها به درستی و با فاصله درست روی کاغذ اعمال نشود باعث می شود تا طرح نهایی خراب شود و رنگ ها در هم مخلوط شوند).

اگر بخواهیم منصفانه به این متد نگاه کنیم باید بگوییم که چاپ فلکسوگرافی در بسیاری از شرایط نتایج بسیار خوبی ارائه می دهد. پلیت چاپی مورد استفاده در این متد به خودی خود می توانند بسیار گران باشند (رنگهای بیشتر به معنای صفحه بیشتر است) و هرگونه تغییر در طراحی یا محتوا نیاز به ساخت صفحات جدید با هزینه اضافی خواهد داشت.

چاپ فلکسو همچنین قبل از چاپ اولین لیبل تولیدی، نیاز به زمان تنظیم قابل توجهی دارد

چاپ فلکسو همچنین قبل از چاپ اولین لیبل تولیدی، نیاز به زمان تنظیم قابل توجهی دارد (اغلب چندین ساعت) و اتلاف مواد قابل توجه است و این سربارهای اضافی اغلب مشتریان را وادار به خرید مقادیر بالاتر می کنند تا هزینه واحد به سطح قابل قبولی برسد. در بعضی موارد ، به ویژه برای حجم زیاد ، این یک نگرانی اساسی نیست . اما اگر ۵۰۰۰۰ هزار لیبل سفارش دهید در صورتی که فقط از ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تای آن ها بتوانید استفاده کنید ضرر سنگینی را تجربه خواهید کرد و این امر فقط به این دلیل بوده است که می خواهید با سفارش بیشتر قیمت را منطقی تر کنید.

در سمت مقابل، چاپگرهای دیجیتال از پلیت استفاده نمی کنند ، همچنین به زمان تظیم کمتری نیاز داشته و ضایعات بسیار کمتری دارند – در بسیاری از موارد هیچ کدام. به زبان ساده، آنها بیشتر مانند چاپگر لیزری دسکتاپ کار می کنند (گرچه بسیار بزرگتر و به همان اندازه گران تر هستند) – پرونده های آثار هنری مستقیماً به کاغذ ارسال می شوند و رنگ های مختلف به طور همزمان چاپ می شوند. بدون صفحه ، بدون نیاز به مکان مخصوص جوهر ، حداقل زباله و زمان نصب – همه اینها به یک سناریوی بسیار انعطاف پذیر برای مشتری شما تبدیل می شود. از نظر عملی ، اپراتور مطبوعات می تواند به همان تعداد مورد نیاز (یا همان معدود) لیبل مورد نیاز چاپ کند ، و در صورت نیاز به تغییر طرح یا محتوا ، فقط مسئله تغییر اثر هنری و ارسال مجدد آن به دستگاه خواهد بود و همانند چاپ فلکسوگرافی نیازی به تنظیم مجدد و یا ساخت پلیت جدید نیست.

مزایای چاپ دیجیتال لیبل

سرعت سرویس : شرکت های چاپ سنتی برای تحویل سفارش لیبل ها به یک تا چند هفته زمان نیاز دارند، این زمان شامل ساخت صفحات چاپی مطابق با طرح مورد نظر شما و زمان چاپ برای هر لیبل خواهد بود، در صورتی که در چاپ دیجیتال به هیچ زمانی برای ساخت صفحه وجود نداشته و تولیدات عادی می توانند طی دو روز کاری تحویل داده شوند.

کیفیت چاپ دیجیتال لیبل : کیفیت پیشرفت های مداوم در فرایند دیجیتال منجر به کیفیت عکس مانند با رنگ های نامحدود شده است ، در حالی که چاپ کاغذ بره روش سنتی بیشتر به مدل تک صفحه ای در هر رنگ متکی هستند و هزینه های اضافی را برای هر رنگ اضافی اضافه می کنند. اکثر مشتریان وقتی می بینند که نتایج زیبا از چاپ دیجیتال قابل دستیابی است ، بسیار شگفت زده می شوند و نبود صفحات باعث ایجاد تغییر در طراحی گزینه ای بسیار ساده و ارزان می شود.

هزینه و جریان نقدی : بسته به مقدار چاپ لیبل، مطمئناً ممکن است که رویکرد سنتی فلکسو بتواند هزینه واحد کمتری را برای هر لیبل ایجاد کند – اما اگر به صورت دیجیتالی تولید شود ، زمان تولید هر بچسب کوتاهتر می شود و تقریباً همیشه ارزان تر است.همچنین ، در نظر گرفتن هزینه کلی شغل سنتی بسیار مهم است – شما می توانید به راحتی خرید بسیاری از لیبل‌های بیشتر از آنچه نیاز دارید بلافاصله (تأثیر بر جریان نقدی) داشته باشید یا در صورت تغییر چیزی در مورد محصول شما، مجبور باشید تعداد زیادی لیبل استفاده نشده را به محل دفن زباله ارسال کنید و همه ما می دانیم که الزامات نظارتی می توانند با حداقل توجه تغییر کنند – از این طریق سهام لیبل موجود شما بی ارزش می شوند.

با استفاده از فن آوری دیجیتال، به آسانی می توان به چاپخونه گفت چند لیبل مورد نیاز است

مقادیر انعطاف پذیر : با استفاده از فن آوری دیجیتال، به آسانی می توان به چاپخونه گفت چند لیبل مورد نیاز است (شبیه به مفهوم گفتن به چاپگر رومیزی شما برای چاپ ۱۵ نسخه یا ۱۵۰ نسخه ). اگر به تعداد بیشتری احتیاج دارید ، ما فقط فرایند را تکرار می کنیم و به چاپخونه می گوییم این بار چند نسخه از چاپ را می خواهید. با توجه به اینکه چاپخونه برای چاپ، هر بار نیاز به حداقل تنظیمات دارند، می توانید در هر کجا از مقادیر بسیار کم تا مقادیر بسیار زیاد چاپ کنید و نیازی به پیش بینی نیازهای شما در ماه های قبل نیست.

نسخه نویسی : این اصطلاحی است که به توانایی چاپگرهای دیجیتالی دیجیتال برای چاپ همزمان لیبل‌های “مشابه اما نه یکسان” اشاره دارد – اتفاقی که در مطبوعات سنتی به دلیل اتکاء به “صفحات” غیرقابل استفاده است. در چاپ دیجیتال، ما می توانیم چندین نسخه مختلف را در همان زمان چاپ کنیم – بنابراین می توانید چندین نیاز محصول را در یک اجرا ترکیب کنید. این رویکرد “ganging” نامیده می شود و این بدان معنی است که شما می توانید از قیمت های ارزان تر سود ببرید و حتی می توانید مقادیر مختلفی را برای هر نسخه (به عنوان مثال ۱۰۰۰ شکلات ، ۲۵۰۰ وانیل و ۱۷۵۰ تمشک) مشخص کنید ، همه در همان اجرا و رنگ ها و طرح ها نیز می توانند کاملاً متفاوت باشند ، تا زمانی که لیبل‌ها به اندازه یکسان و بر روی همان ماده باشند تا در همان اجرا ترکیب شوند. نسخه سازی نیز به این معنی است که می توانید در ارائه محصولات خود بسیار خلاق تر باشید – هزینه لیبل نباید مورد توجه قرار گیرد.

این مطلب مفید را بخوانید:  انواع ماشین چاپ فلکسو

هزینه های موجودی : هنگامی که ۵۰،۰۰۰ یا ۱۰۰،۰۰۰ لیبل را برای یک محصول واحد بر روی یک محصول سنتی چاپ می کنید ، اغلب این کمیت ناشی از تمایل به پایین آمدن قیمت واحد (کاملاً قابل درک) است. اما اگر بلافاصله از همه آن لیبل ها استفاده نکنید ، لازم است که آنها در جایی ذخیره شوند – مصرف فضای با ارزش و احتمالاً هزینه های انبارداری.

اگر محصولات منحصر به فرد زیادی دارید که هر یک از آنها دارای لیبل های زیادی هستند که انتظار دارید فورا مورد استفاده قرار گیرند ، می توان تصور کرد که تأثیر آن بر جریان و ذخیره پول نقد است اما باید این را هم در نظر داشت که اگر چیزی به طور ناگهانی تغییر کند (مانند یک ماده یا الزام قانونی) و چه اتفاقی می افتد، همه آنها منسوخ و بی استفاده می شوند. بسیاری از مشتریان اکنون متوجه شده اند که خریدن لیبل‌های خود بر اساس “در صورت لزوم” به جای نیاز به سفارش و پرداخت هزینه مقدار نامعقول زیادی، منطقی است.

محتوای متغیر : با استفاده از چاپ دیجیتال ، در واقع می توان محتوایی متفاوت را روی هر لیبل چاپ کرد. یک مثال بسیار متداول شماره گذاری سریال است (جایی که هر لیبل شماره متفاوتی دارد) ، اما این فقط یکی از امکانات چاپ دیجیتال در اعمال طرح هایی یکتا است. محتوای متغیر دنیای کاملاً جدیدی از امکانات به رو محصولات باز می کند. اگر این توانایی مورد توجه شماست ، چاپ دیجیتال میتواند گزینه‌ای جادویی برای شما باشد.

ثبت اطلاعات : با استفاده از چاپ دیجیتال می توانید مواردی مانند شماره سریال یا یک رنگ یا طرح خاص را به لیبل‌های خود اضافه کنید بدون اینکه نیازمند تغییرات وسیعی در فرآیند چاپ باشید، البته این ویژگی هزینه های اضافی در پی خواهد داشت.

آزمایش : یکی از نگرانی های همیشگی مشتریان این است که لیبل‌های نهایی همان چیزی نباشند که آن ها انتظار دارند، برای رفع این چالش نیاز است تا یک نمونه آزمایشی تولید و به مشتری ارائه شود تا مشتری بتواند تولید نهایی محصول مورد نظر را ببیند، اما روش های سنتی امکان ارائه این ویژگی را به سختی دارا می باشند و در صورتی که نمونه اولیه مطابق با خواسته مشتری نباشد باید در بخش اعظمی از فرآیند لیبل تجدید نظر شود، اما با استفاده از چاپ دیجیتال می توان در کوتاه ترین زمان یک نمونه ازمایشی تولید و به مشتری ارائه نمود و در صورت عدم تطابق کافیست تا مقداری تنظیمات چاپ را تغییر یا طرح جدید را بارگذاری کنید.

نتیجه‌گیری

به طور خلاصه می توان گفت چاپ فلکسوگرافی برای تعداد بالای چاپ لیبل مناسب است و در صورتی که می خواهید تعداد بالایی لیبل با طرح های یکسان داشته باشید این متد منطقی تر و به صرف تر خواهد بود اما چاپ دیجیتال لیبل‌ مطمعنا بهترین انتخاب برای چاپ لیبل هایی با تیراژ محدود خواهد بود از طرفی اگر می خواهید لیبل‌هایی شخصی سازی شده و متفاوت از یکدیگر داشته باشید، تنها گزینه موجود استفاده از چاپ دیجیتال لیبل خواهد بود. اگر در حال حاضر با هزینه های سنگین برای استفاده از لیبل‌ها روبرو هستید و نگران منسوخ شدن و ضایعات هستید ، نیازمند این هستید که مزایای فناوری چاپ دیجیتال را کشف کنید. صادقانه بگویم، اگر ارائه دهنده لیبل فعلی شما به چاپ لیبل دیجیتال منتقل نشده است (و اکثریت قریب به اتفاق به دلیل هزینه های موجود هنوز به نتیجه نرسیده اند) ، شما احتمالاً نمی توانید بهترین نتیجه ممکن از معاملات را بدست آورید.

منبع : چاپخونه

 

شروع مشاوره آنلاین
چگونه میتونم راهنمایتون کنم ؟
چاپ دیجیتال رازی
ارائه خدمات چاپ دیجیتال
چاپ پلات و لمینت
کارت ویزیت دیجیتال
چاپ فضای داخل
سازه های نمایشگاهی
چاپ افست عمومی
خدمات پرینت ، پلات و اسکن
تماس از طریق واتساپ یا تلگرام با شماره
09121895803
لطفا برروی "شروع مشاوره آنلاین" کلیک کنید