چاپ دیجیتال یک مفهوم یا یک فن آوری ؟
شهریور ۱۶, ۱۳۹۹
آنچه باید در مورد مرکب‌های چاپ فلکسو بدانید
شهریور ۱۹, ۱۳۹۹

مهمترین خصوصیات کاغذ سنگ چیست ؟

کاغذ معمولی در آب، مضمحل می‌شود و مرکب روی آن هم از بین می‌رود اما این کاغذ در آب، نتنها از بین نمی‌رود، بلکه وقتی از آب خارج می شود، پس از چند لحظه خشک می‌شود و اثری از رطوبت روی آن باقی نمی‌ماند.
این کاغذ در مقابل پاره شدن هم مقاوم است؛ یعنی به زحمت پاره می شود و این مسئله هم برای بازیافت کاغذ بعد از دوره مصرفش است.
این کاغذ از آنجا که در مقابل جویده شدن از سوی جانواران و جوندگان مقاوم است، برای تهیه آثار هنری مثل نقاشی و نیز کتاب‌ها و آثار نفیس یا اسنادی که قرار است سال ها عمر کنند و از آنها نگهداری شود، مثل سند خانه، ماشین یا اوراق مشارکت، می تواند کاربرد داشته باشد.
چگونه بوسیله درختکاری صنعتی میتوان تولید کاغذ را انجام داد؟

تولید کاغذ در کشورهایی که سطح بارندگی پایین دارند با مشکلاتی روبه‌رو است. مهم ترین آن کمبود درخت است. برای رفع این مشکل برخی کشورها به درختکاری صنعتی رو آورده اند.
درختکاری صنعتی از جدیدترین شیوه‌های حفظ محیط زیست در استفاده از چوب درختان است که در ایران هم به تازگی حرف هایی درباره آن شنیده می شود. همچنین از دیگر راهکارهایی که در این دسته از کشورها وجود دارد، تولید کاغذ بازیافتی یا واردات خمیر کاغذ و تولید با بهره گیری از ماده اولیه وارداتی است .
در استفاده و بهره‌برداری از چوب درختان مشکلی که وجود دارد کاهش رشد درخت نسبت به سرعت قطع آن است. برای مثال زمانی که یک درخت ۳۰ ساله قطع می شود، ۳۰ سال طول می کشد تا درختی که امروز قطع شده به محیط‌زیست بازگردد. برای رفع این مشکل زمین‌هایی که برای درختکاری مناسب هستند در کشورها شناسایی می‌شوند و بخش خصوصی در آن زمین ها با هدف قطع درختان به درختکاری می‌پردازد .
یکی از مشکلات در زمینه درختکاری صنعتی این است که در ابتدای پروژه سرمایه گذار حق برداشت ندارد و درختکاری در این پروژه ها به نحوی انجام می‌شود که زمان قطع درخت با زمان رویش درخت جدید برابر باشد. به عبارتی هر درختی که قطع می شود درخت دیگری جای آن رشد می کند که در سن درخت قطع شده است .

این مطلب مفید را بخوانید:  تفاوت های اساسی چاپ دیجیتال با دیگر روش های چاپ
شروع مشاوره آنلاین
چگونه میتونم راهنمایتون کنم ؟
چاپ دیجیتال رازی
ارائه خدمات چاپ دیجیتال
چاپ پلات و لمینت
کارت ویزیت دیجیتال
چاپ فضای داخل
سازه های نمایشگاهی
چاپ افست عمومی
خدمات پرینت ، پلات و اسکن
تماس از طریق واتساپ یا تلگرام با شماره
09121895803
لطفا برروی "شروع مشاوره آنلاین" کلیک کنید