تنوع ماشین های چاپ افست چگونه است ؟
مهر ۱۴, ۱۳۹۹
G7 استاندارد خاکستری چیست؟
مهر ۱۶, ۱۳۹۹

تفاوت های اساسی چاپ دیجیتال با دیگر روش های چاپ

تفاوت تکنولوژیکی بین متدهای سنتی چاپ در مقابل چاپ دیجیتال درروش ایجاد طرح های موجود بر روی کاغذ است. و این باعث متفاوت بودن هزینه‌ی چاپ نسبت به چاپ سنتی شده و مشتریان می توانند تغییرات مربوط به آن را احساس کنند.
چاپ افست از صفحات برای انتقال جوهر بر سطح مورد نظر استفاده می کند. تنظیمات در متدهای سنتی مثل چاپ افست به طور کلی زمان بر بوده و پرهزینه تر از چاپ دیجیتال است.

چاپ دیجیتال به راحتی می تواند یک برگه یا یک نسخه از یک جزوه با حداقل تنظیم را چاپ کند. با این حال، چاپ افست به مقدار قابل توجهی زمان و مواد تنظیم بیشتری نیاز دارد. جوهر و هر برگه ای که از دستگاه خارج می شود در واقع ارزان تر از دستگاه چاپ دیجیتال است، اما پس انداز فقط در صورتی حس می شود که کار چاپ در حجم کافی بالا باشد.

امروزه اکثر مشاغل انجام محتوای چاپ مکرر، سریع و مداوم را برای چاپ دیجیتال انتخاب می کنند. از طرف دیگر، مشاغلی که در حجم های بالای چاپ می کنند و محتوای خود را تغییر نمی دهند، غالباً چاپ افست را انتخاب می کنند.

بین متد های سنتی مثل چاپ افست و چاپ دیجیتال تفاوت های دیگری نیز وجود دارد :

اولین تفاوت موجود را می توان ابعاد ورق ها دانست. اندازه ورق های مورد استفاده در چاپگرهای دیجیتال نسبت به چاپگر کمتر است و اندازه ورق های مورد استفاده در آن اندازه ای بین 19 تا 29 اینچ دارند در حالی که این میزان برای چاپ افست اندازه ای بین 29 تا 40 اینچ خواهد بود.
دومین تفاوت در نمایانگر رنگ است. هر قطعه تجهیزات چاپ تفسیرها و کنترلهای کمی متفاوت در مورد نحوه استفاده رنگها بر روی یک صفحه ارائه می دهد. رنگ های ارائه شده در متد های چاپ سنتی از تطابق بهتری برخوردار هستند و گستردگی رنگ ها در آن ها مطلوب تر ارزیابی می شود. به عنوان مثال، چاپ رنگ های Pantone (یک سیستم مدیریت رنگ) روی پرس های افست دقیق تر است زیرا در واقع از جوهر Pantone استفاده می کنند.
سومین تفاوت به میزان هزینه ها در چاپ دیجیتال بر می گردد، چراکه چاپگرهای دیجیتال سریع تر و برای چاپ های محدود ارزان تر هستند. چاپ دیجیتالی زمان چرخش باورنکردنی را ارائه می دهد زیرا زمان تنظیم به صورت قابل توجهی کمتر است. فروشگاه هایی که به خوبی چاپ دیجیتال را انجام می دهند می توانند چاپ یک روز و روز بعد را بسیار کارآمدتر و ارزانتر از فروشگاه هایی با چاپ افست ارائه دهند.

منبع : چاپخونه تولید محتوا

اساس چاپ گود Gravure چیست؟

این مطلب مفید را بخوانید:  سیستم چاپ هلیوگراور چگونه است ؟
شروع مشاوره آنلاین
چگونه میتونم راهنمایتون کنم ؟
چاپ دیجیتال رازی
ارائه خدمات چاپ دیجیتال
چاپ پلات و لمینت
کارت ویزیت دیجیتال
چاپ فضای داخل
سازه های نمایشگاهی
چاپ افست عمومی
خدمات پرینت ، پلات و اسکن
تماس از طریق واتساپ یا تلگرام با شماره
09121895803
لطفا برروی "شروع مشاوره آنلاین" کلیک کنید