کاغذ سنگ در چه گراماژهایی تولید می‌شود؟
شهریور ۱۵, ۱۳۹۹
مهمترین خصوصیات کاغذ سنگ چیست ؟
شهریور ۱۸, ۱۳۹۹

چاپ دیجیتال یک مفهوم یا یک فن آوری ؟

زندگی همه ما پر از اوقات دیجیتال شده، اما ایا می دانید چاپ دیجیتال کجای این دنیا قرار دارد و به چه شیوه هایی می توانید روی اجسام چاپ بزنید و از آن لذت ببرید. پس از حدود ۲۰ سال از ورود اولین چاپگر دیجیتال رنگی با قابلیت ارائه خدمات به مشتریان بازار چاپ و تبلیغات به ایران، همچنان در محافل حرفه ای و آکادمیک مرتبط با صنعت چاپ با این گوناگونی روبرو میشویم که در زیر به بعضی از آنها پاسخ می دهیم.

به گفته اپسون، آینده چاپ، بسته بندی، مد و همه چیز در مورد سفارشی سازی است و مشتریان می خواهد همه چیز دقیقا مطابق میل آن ها باشد، از چاپ ها و رنگ هایی که برای پوشیدن انتخاب می کنیم تا در واقع اندازه و شکل مناسب ما باشد، بنابراین دستگاه های چاپ غیرمنعطف نمی توانند پاسخ مناسبی به این نیاز باشند و اینجاست که چاپ دیجیتال اهمیت خود را نشان می دهد.

چاپ دیجیتال انعطاف پذیر بوده، کاملا قابل سفارشی سازی بر اساس نیاز های کاربر است و در کوتاه ترین زمان می توان به بهترین تغییرات دست یافت.

دستیابی به محصول مورد نظر در کوتاه ترین زمان و سفارش سازی محصولات در دوران رسانه های دیجیتال و اجتماعی به شدت مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته اند و در صورتی که با استفاده از متد های سنتی چاپ دستیابی به رضایت مشتریان و نقطه تحویل به طور معمول حدود 6 ماه می رسد و این چیزی نیست که برای مصرف کنندگان خوشایند باشد. به طور خلاصه، مصرف کنندگان می خواهند بتوانند اکنون محصولات موردنظرشان مثل پوشاک را “ببینند” و در واقع بلافاصله آنها را “خریداری” کنند. طراحان و تولیدکنندگان به ناگزیر می خواهند از این حرکات سود ببرند بنایراین به متدی نیاز دارند تا بتوانند در کوتاه ترین زمان به رضایتمندی مخاطبان خود دست یابند و این تنها پاسخ مناسب به این نیاز چاپ دیجیتال خواهد بود.
در انتهای پاسخ به این سوال که آیا چاپ دیجیتال صرفا یک مفهوم است یا فن آوری باید بدانید عصر، عصر دیجیتال، سرعت و تغییرات است و این متد های دیجیتال هستند که در آینده پیشرو خواهند بود، کمی هوش مصنوعی و رباتیک را با هم مخلوط کنید و به متد دیجیتال اضافه نمایید، بی نظیر خواهد بود، درک سلیقه کاربران به کمک هوش مصنوعی و اعمال طرح های مورد نظر در کوتاه ترین زمان به وسیله چاپ دیجیتال و این همان چیزی است که آینده به آن نیاز دارد، یک متد چاپ سریع و انعطاف پذیر.

منبع : تولید محتوا اینترنتی چاپخونه

چاپ دیجیتال رازی

این مطلب مفید را بخوانید:  مهمترین خصوصیات کاغذ سنگ چیست ؟
شروع مشاوره آنلاین
چگونه میتونم راهنمایتون کنم ؟
چاپ دیجیتال رازی
ارائه خدمات چاپ دیجیتال
چاپ پلات و لمینت
کارت ویزیت دیجیتال
چاپ فضای داخل
سازه های نمایشگاهی
چاپ افست عمومی
خدمات پرینت ، پلات و اسکن
تماس از طریق واتساپ یا تلگرام با شماره
09121895803
لطفا برروی "شروع مشاوره آنلاین" کلیک کنید