اندازه کاغذ
مرداد ۲۳, ۱۳۹۹
کاغذ گلاسه
مرداد ۲۶, ۱۳۹۹

اندازه کاغذها و تفاوت آنها
سازمان جهانی استاندارد (ISO) استانداری را برای اندازه کاغذها در سه سری A، B و C معرفی کرده است. این استاندارد به استاندارد ISO 216 معروف است. بسیاری از کشورهای جهان از جمله ایران از این استاندارد استفاده می کنند. هر یک از این سری ها از صفر تا ده شماره گذاری می شوند. به عنوان مثال A0, A1, A2, A3, A4, A5, …. که معروف ترین های آنها هم که همه می شناسند و با آن سر کار دارند اندازه های A3, A4 و A5 می باشد. این اندازه ها با هم رابطه 1:2(1/2) دارند. یعنی عرض یک استاندارد، ارتفاع استاندارد بعدی می شود. و ارتفاع آن بر دو تقسیم می شود و عرض اندازه بعدی را تشکیل می دهد. برای بهتر متوجه شدن به مثال زیر توجه کنید.

اندازه کاغذ A3: 297 * 420

اندازه کاغذ A4: 210 * 297

عرض کاغذ A3 برابر با 297 میلیمتر است. این اندازه برای با ارتفاع کاغذ A4 می باشد. و ارتفاع کاغذ A3 برابر با 420 میلیمتر می باشد که اگر آن را بر دو تقسیم کنیم مقدار 210 بدست می آید و این مقدار برابر با عرض کاغذ A4 می باشد.

البته رابطه اندازه کاغذ ها چندان مهم نیست. آنچه اهمیت دارد کاربرد آنهاست. به عنوان مثال اندازه کاغذ A4 بیشتر برای نامه نگاری و جزوات استفاده می شود و یا از A3 برای تهیه نقشه ساختمانی استفاده می کنند. برای نامه ها و متن های کوتاه از A5 استفاده می شود و برای چاپ کتاب معمولا از اندازه B5 استفاده می کنند. سری C هم اندازه پاکت نامه ها را مشخص می کند.

منبع : منابع اینترنتی

قیمت چاپ پلات و لمینت

این مطلب مفید را بخوانید:  مراحل چاپ سه‌بعدی
شروع مشاوره آنلاین
چگونه میتونم راهنمایتون کنم ؟
چاپ دیجیتال رازی
ارائه خدمات چاپ دیجیتال
چاپ پلات و لمینت
کارت ویزیت دیجیتال
چاپ فضای داخل
سازه های نمایشگاهی
چاپ افست عمومی
خدمات پرینت ، پلات و اسکن
تماس از طریق واتساپ یا تلگرام با شماره
09121895803
لطفا برروی "شروع مشاوره آنلاین" کلیک کنید