کوموری Komori | معرفی شرکت کوموری
شهریور ۸, ۱۳۹۹
ریسو Riso | معرفی شرکت ریسو
شهریور ۱۰, ۱۳۹۹

زایکون Xeikon | معرفی شرکت زایکون

دستگاه های چاپ دیجیتال شرکت زایکون Xeikon بالاترین رتبه کیفیت و سرعت در جهان را دارند.

شرکت زایکون یک شرکت صد درصد بلژیکی است که شامل ۳ کارخانه است که هر سه در بلژیک می باشند. یکی از کارخانه های آن در شهر ایپر مستقر است که در آن بر روی تجهیزات پیش از چاپ کار می شود. کارخانه دیگر مخصوص تولید تونرهای چاپ است و سومین کارخانه در شهر آنتورپ واقع شده است که مهمترین بخش زایکون Xeikon را به خود اختصاص می دهد.

وینست فان هورن بیک مدیر خاورمیانه و آفریقای شرکت زایکون که پوشش بازاریابی ۵۴ کشور جهان را عهده دار است در گفتگو با خبرنگار ما که با همت مدیریت شرکت همتا و در محل این شرکت برگزار شد، با اعام این مطلب به نحوه همکاری این شرکت با کشورهای خاورمیانه، و آفریقایی پرداخت و گفت: من مسئول شرکت زایکون Xeikon در کشورهای خاورمیانه، آفریقایی و ترکیه هستم. در ترکیه دفتر زایکون مستقر است ولی در بقیه کشورهای آفریقایی و خاورمیانه قراردادها با نماینده های انحصاری به وجود می آید و در ایران نیز با شرکت همتا همکاری داریم. در سال ۱۹۸۸و فقط با تحقیق و توسعه شروع به کار کردیم و شش سال بعد توانستیم اولین دستگاه چاپ دیجیتال را به بازار جهانی معرفی کنیم. در سال ۱۹۹۴ دقیقا یک هفته قبل از اینکه رقیب ما شرکت ایندیگو اولین دستگاه خود را معرفی کند ما توانستیم ماشین دیجیتال خود را معرفی کنیم.

مشتریان زایکون چه کسانی هستند :

وی در خصوص نوع خدمات شرکت زایکون به مشتریان خود گفت: مشتریان ما در سطح جهانی دو نوع هستند، مشتری هایی مثل بانک ها، سازمان های جغرافیایی و سازمان هایی که به اسناد نیاز دارند و بخش دیگر سازمان هایی که به بسته بندی نیازمند هستند. بر همین اساس محصولات ما به دو بخش مناسب برای بسته بندی و مناسب برای چاپ اسناد تقسیم می شوند.

دستگاه چاپ اسناد بیشتر مورد استفاده کسانی است که طالب کیفیت بالا و سرعت زیاد در چاپ می باشند و برای آن ها مهم است چاپ دو طرفه را بر روی کاغذ ساده و مقوا داشته باشند. در این بخش از چاپ، سری های ۸۵۰۰ ، ۶۰۰۰ و ۵۰۰۰ وجود دارند و قابلیت چاپ ۴ تا ۵ رنگ را به صورت همزمان پشت و رو دارند.

وی افزود: در بخش بسته بندی محصولاتی از قبیل پشت چسبدار و… را می تواند بسیار سریع به چاپ برسند و به عنوان لیبل و… مورد استفاده قرار می گیرند. در چاپ لیبل دستگاه قادر به چاپ ۵ رنگ فقط برای یکرو می باشد. در دستگاه دیجیتال زایکون سیستم نیوزینگ خاصی به کار گرفته شده است که باعث می شود کمترین آسیب به کاغذ وارد شود. در محصولات بسته بندی اروپا تونرهایی که مورد استفاده قرار می گیرند همواره باید مجوز FDA را داشته باشند یعنی سازمان غذا و دارو باید تضمینی در مورد بهداشتی بودن جعبه و تونرها داده باشد.

در چاپ لیبل رقیب خاصی برای زایکون وجود ندارد :

نماینده شرکت زایکون در خصوص رقبای این شرکت تاکید کرد: در چاپ اسناد شرکت هایی مثل کداک، کنون، کونیکا و… رقبای ما محسوب می شوند اما در بخش چاپ لیبل دیجیتال تقریبا رقیب خاصی برای زایکون وجود ندارد. بازار خاورمیانه از نظر من با بازار جهانی متفاوت نیست و در زمینه لیبل گسترش خوبی پیدا کرده است در چاپ افست امروزه تقریبا تیراژ کارها پایین آمده است و با توجه به گسترش سفارشات و تنوع محصولات، تولیدکنندگان به دنبال پروتکل های امنیتی یا معرفی در لیبل های خود می باشند و در این راستا هیچ راهی بهتر از چاپ دیجیتال وجود ندارد. همچنین بالا بودن سرعت چاپ دیجیتال نسبت به افست می تواند نقطه قوت این بازار باشد که همین علل باعث بالا رفتن سطح تقاضای روزافزون می شود. احساس می کنم در ایران چاپ دیجیتال در مرحله شناخته شدن قرار دارد و بیشتر چاپ دیجیتال اسناد شناخته شده می باشد اما وقت برای شناخته شدن دستگاه های لیبل هنوز وجود دارد.

وی در خصوص چاپ دیجیتال و روند آن اضافه کرد: چاپ دیجیتال از نظر من تکنولوژی است که می تواند در صنایع مختلف استفاده شود. چاپچی دستگاه دیجیتال طرح را مستقیما بدون نیاز به ژلاتین و یا زینک از کامپیوتر به دستگاه ارسال می کند تا به چاپ برسد. چاپ دیجیتال به معنی چاپ برروی یک صفحه نیست و یا مانند چاپ افست، فلسکو و لترپرس به صفحه ای مجزا نیاز ندارد. چاپ دیجیتال می تواند به صورت تزریقی و یا به صورت تصویربرداری الکترونیکی باشد.

وینست فان هورن بیک خاطرنشان کرد: ساده ترین و بهترین مثال چاپ دیجیتال دستگاه فتوکپی است که جزئی از اولین و قدیمی ترین دستگاه های تکنولوژی تصویربرداری الکترونیکی می باشد. تزریقات در تکنولوژی دیجیتال به میزان ۶۰۰ DPI می باشد اما تونرها به خاطر خاصیت خودش به سادگی دو برابر بیشتر از ماشین های تزریقاتی کیفیت دارند. اما تونرهای خشک زایکون کیفیتی حدود ۳۶۰۰ ×۱۲۰۰ DPI را دارند. شما می توانید کوچک ترین فونت ها را با این تونرها پرینت بگیرید.

ما در ایران توانسته ایم کل قرآن را در یک برگه ۵۰×۷۰ به چاپ برسانیم و کاملا قابل خواندن می باشد.

زایکون در بالاترین رتبه کیفیت و سرعت :

وی مهم ترین مزیت چاپ دیجیتال را کیفیت و سرعت آن دانست و تاکید کرد: در جهان دستگاه های چاپ دیجیتال شرکت زایکون در بالاترین رتبه کیفیت و سرعت شناخته شده است. بهترین برتری که تکنولوژی تونر خشک نسبت به تونرهای مایع دارد این است که همیشه با رنگ ثابت چاپ کامل را به اتمام می رساند و در تمام نمونه ها رنگ ۱۰۰ درصد یکسان است و این یکی از مهم ترین فاکتور در چاپ لیبل ها می باشد. در ضمن این دستگاه ها و تونرها بسیار مناسب برای مراکز امنیتی از جمله مراکز پلیس، ادارات گمرکی، بانک ها و… است.

کمپین زایکن در اروپا :

شرکت زایکن Xeikon از سازندگان عمده ماشین آلات چاپ دیجیتال، چندین رویداد مختلف در ماه اکتبر در کشورهای اروپایی برپا کرد. هدف از برگزاری این رویدادهای تکنولوزی محور، آشنایی مشتریان با روندهای جدید در چاپ لیبل و بسته بندی است.

این رویداد که با عنوان زایکن Xeikon برگزار می شود، اولین رویداد در ۶ اکتبر بود که کانون تمرکز آن تکتولوژی جدید به نمایش در آمده در نمایشگاه لیبل اکسپو آمریکا بود. مجموعه ای از کارگاه های آموزشی در زمینه بازتولید رنگ، تبدیل دیجیتال، چاپ دیجیتال و ابزارهای جدید کسب و کار چاپ نیز برگزار شد.

این مطلب مفید را بخوانید:  مراحل چاپ سه‌بعدی

تکنولوزی ماشین زایکن Xeikon نیز طی این رویدادها به نمایش درآمد . ماشین زایکن مدل Xeikon CX3 به ادعای سازنده آن سریعترین ماشین چاپ لیبل در نوع خود است. ماشین زایکن ۳۵۰۰ نیز عریض ترین ماشین چاپ لیبل است. ماشین زایکن مدل ۳۰۳۶ نیز یک ماشین چاپ لیبل جمع و جور برای تازه واردها به این صنعت است.

در طول ماه اکتبر رویداد دیگری به نام جعبه تاشو (Filding Carton) توسط زایکن برگزار شد. طی این رویداد موقعیت هایی که سیستم های چاپ دیجیتال برای صنعت چاپ جعبه به ارمغان می آورد مورد بحث و بررسی قرار گرفت . زایکن می گوید: پس از دروپا نیز به نوعی پیگیری در مورد آنچه در این نمایشگاه عرضه شد احساس شد.

زایکن در عمل امکانات تجهیزات خود را به نمایش گذاشت . ماشین زایکن ۳۵۰۰ که به تجهیزات ورنی زنی موضعی آب پایه مجهز است، در طول برنامه کار چاپ می کرد. ماشین FDO زایکن نیز لیبل در تیراژ کم تولید می کرد.

به گفته فیلیپ وی مانز معاون جهانی شرکت زایکن ، زایکن کافه راه موثر ی برای ارائه و انتقال دانش لیبل و چاپ دیجیتال به مشتریان و لیبل کاران است.

منبع : منابع اینترنتی تولید محتوا چاپخونه

تعریف چاپ افست و مزایای چاپ افست

شروع مشاوره آنلاین
چگونه میتونم راهنمایتون کنم ؟
چاپ دیجیتال رازی
ارائه خدمات چاپ دیجیتال
چاپ پلات و لمینت
کارت ویزیت دیجیتال
چاپ فضای داخل
سازه های نمایشگاهی
چاپ افست عمومی
خدمات پرینت ، پلات و اسکن
تماس از طریق واتساپ یا تلگرام با شماره
09121895803
لطفا برروی "شروع مشاوره آنلاین" کلیک کنید