اپسون Epson | معرفی شرکت اپسون
شهریور ۶, ۱۳۹۹
زایکون Xeikon | معرفی شرکت زایکون
شهریور ۹, ۱۳۹۹

کوموری Komori | معرفی شرکت کوموری

معرفی شرکت کوموری :

از آنجا که صنعت چاپ به سوی دیجیتالی شدن پیش می رود و به طور فزاینده ای تبدیل به سیستم های اتوماتیک می شود، شکی نیست نقش انسان در فرایند تولید را تغییر خواهد کرد.

از آنجایی که شرکت کوموری «Komori» به صدمین سالگرد تأسیس خود نزدیک می شود، این شرکت طرز فکر جدیدی را در پیشگامان صنعت به ارمغان آورده است، یعنی توسعه تجهیزات بسیار اتوماتیک که باعث ترغیب خلاقیت برای شکوفایی در وجود انسان در صنعت می شود.

طبق گفته ایجی کجیتا (Eiji Kajita) مدیر و مسئول اجرایی، گروه GM، گروه فروش جهانی و خدمات و مدیریت واحد تجاری سیستم چاپ دیجیتال کوموری (DPS) ، با پذیرش مفاهیم کارخانه هوشمند (smart factory) چاپخانه ها می توانند وابسته به دخالت انسان در ساخت باشند.

کجیتا Kajita می گوید: «به نظر می رسد دیجیتالی شدن سرنوشت مقدر صنعت چاپ است». همه ی کارهای چاپی پردازش شده دستی در حال حاضر به صورت دیجیتال تغییر می یابد و این باعث افزایش بهره وری صنعت به طور کلی می شود. با دیجیتالی کردن و اتوماسیون فرآیند چاپ، نیروی انسانی می تواند به کارهای خلاقانه تر دیگری منتقل شود.

قدرت دیجیتال :

در رویدادی که در ماه سپتامبر در محل کوموری در یاماگاتا Yamagata ، ژاپن برگزار شد، کوموری نشان داد که چگونه مفاهیم اتوماسیون متصل Connected Automation به کل نمونه کارهای محصولات چاپی خود، یعنی هر دو سیستم عامل و چاپ دیجیتال و همچنین راه حل های نرم افزاری نواورانه نشان داده شدند.

از طرف چاپ دیجیتال، این رویداد نمایشی از یکی از محصولات بسیار پیش بینی شده از drupa 2016 پدیدار شده است، Komori Impremia NS40 مطبوعات دیجیتال با اندازه B1 از ویژگیهای فناوری چاپ نانو گرافیکی است که کوموری از طریق توافقنامه صدور مجوز با لاندا Landa پیاده کرده است. مطبوعاتی که می توانند با سرعت فوق العاده ای از ۶۵۰۰ sph اجرا شوند، قادر به ارائه برنامه‌های چاپ متغیر هستند که منجر به گسترش چاپ دیجیتال اما با سرعت بالاتر، با کیفیت عالی و کاهش ضایعات شده است.

کجیتا می گوید: «با این فناوری، دور ریز کاغذها و زمان تولید آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. به طور خاص، زمان و اتلاف را می توان در منطقه بسته بندی که تولید آن شامل تغییر رنگ های خاص است، به طرز چشمگیری کاهش داد. در نتیجه، تعداد مشاغل تولیدی بسیار بهبود خواهد یافت و ROI قادر خواهد بود از جبران هم فراتر رود، به خصوص در محیطی با میانگین متوسط ۳۰۰۰ تیراژ یا کمتر».

دستگاه جوهر افشان NS40 یک سیستم چاپی منحصر به فرد است :

کجیتا در ادامه توضیح می دهد که اولین مرحله از توسعه NS40 (دستگاه جوهر افشان NS40 یک سیستم چاپی منحصر به فرد است که با استفاده از فناوری انقلابی لاندا، نانوگرافی و نانویک بهترین شیوه های صرفه جویانه و بهترین تکنیک جوهر افشان را ترکیب می کند. جوهر بلافاصله بر بستر می نشیند. این جدیدترین فناوری منحصر به فرد از کوموری است که نیازهای اکثر برنامه های چاپی که کیفیت بالایی طلب می کنند و سرعت بالای اجرایی دارند را برآورده می کند.) برای پوشش به نیازهای بسته بندی، پیکربندی لاک الکل یک طرفه مطبوعات و به خاطر توسعه بخش بسته بندی است. از آنجا که چاپ تجاری به طور معمول به چاپ دو طرفه نیاز دارد، این مرحله دوم راه اندازی NS40 خواهد بود.

از آنجا که این رویداد در ماه سپتامبر اتفاق افتاد، Komori اعلام کرد که اولین سایت بتا beta برای مطبوعات خواهد بود. در ضمن کارخانه Shinwa تولید کننده مواد بسته بندی، نمایشگر مواد تبلیغاتی فروش، در Satte City، ژاپن مستقر است.

کجیتا می گوید: «در زمینه بسته بندی، جایی که رنگ های تجاری و سایر رنگ های خاص ضروری هستند، تولید رنگ های ویژه در تولید اهمیت می یابند. همچنین برای تیراژهای کم کارهای چاپی، تحویل سریع و چاپ بر اساس تقاضا باید راهی یافته می شد. نیز، به دلیل مشکل در تأمین اپراتورهای ماهر، عملیات ساده تر لازم بود. NS40 یک راه حل ایده آل برای حل این مسائل است».

هنگامی که NS40 وارد مرحله بتا خود می شود، مطبوعات جوهر افشان Komori Impremia UV IS29 به عنوان یک بستر چاپ دیجیتال قوی برای بخش تجاری ظاهر می شود. از آنجایی که این شرکت همچنان به توسعه خطوط باریک صیقلی و چاپ سفید برای Impremia IS29 ادامه میدهد، کجیتا گفت که انتظار دارد بخش بعدی بسته بندی باشد که مطبوعات را به تصویب برساند.

شرکت همچنان وقت زیادی را به نوآوری در چاپ افست اختصاص داده است

اتصال و اتوماسیون :

با راه حل های مقدماتی دیجیتال ناشی از تجهیزات تولیدی کوموری، توجه به این نکته حائز اهمیت است که این شرکت همچنان وقت زیادی را به نوآوری در چاپ افست اختصاص داده است، فناوری ای که تقریبا یک قرن به عنوان پایه و اساس کارهای چاپی در آن خدمت کرده است.

از آنجا که ترکیبی از نیروها همچنان بر صنایع چاپ و بسته بندی تأثیر می گذارند، از جمله افزایش سرعت، فشار در بازار و چالش های نیروی کار، کوموری تأکید قابل توجهی بر اتوماسیون دستگاه های افست خود کرده است. علاوه بر کارهای مکانیکی مانند تغییر خودکار صفحه، کار بدون توقف و اتوماتیک، فرآیندهای شستشوی خودکار کوموری و همچنین سیستم کنترل پرس، از طریق فناوری مبتنی برابر KP – Connectو رابط KHS – AI خود تمامی مراحل نظارتی را به صورت خودکار درآورده است. پلت فرم KP – Connect Pro به کاربران اجازه میدهد تا اطلاعات عملیاتی را در زمان واقعی به اشتراک بگذارند. کاربران پلتفرم همچنین می توانند برنامه ریزی و توزیع شغلی را ادغام کنند و همچنین مشاهده نتایج تولید در یک سیستم مبتنی برابر بودن (سیستمی که قطعا راحت تر و ارزان تر از سرمایه گذاری در سخت افزار و نرم افزار است) میسر است . در همین حال، KHS-AI با ادغام داده های شغلی دریافت شده از طریق KP-Connect Pro در چاپ، اتوماسیون را در کنترل چاپ انجام میدهد.

این امر باعث افزایش چشمگیر بهره وری می شود زیرا وظیفه اش تغییر کاربری است که به طور معمول در گذشته انجام میشده است و به طور همزمان می تواند تکمیل شود. به گفته کجیتا، کوموری علاوه بر افزایش راندمان و اتوماسیون در بخش افست، به دنبال راه هایی است که بتواند از این فناوری استفاده کند تا این مزایا را در عرضه دیجیتال خود به ارمغان آورد.

این مطلب مفید را بخوانید:  پیشینه صنعت چاپ در ایران

او می گوید: «کوموری همواره با فن آوری‌های نوآورانه راه را در بهبود بهره وری از طریق اتوماسیون هموار کرده و با عملکردهای یادگیری خود، ذخیره نیروی کار را پیش بینی کرده است ؛ مانند اولین APC کامل جهان و افزونه KHS- AI . در آینده، عملکرد بازرسی کیفیت چاپی در خط in-line فناوری تحویل مضاعف که ضایعات و محصول را بدون توقف و به صورت خودکار کاملا از هم جدا می کند و عملکردهای تحویل خودکار که در زمینه افست ایجاد شده اند، می توانند در چاپخانه دیجیتال ادغام شوند».

وجه مهم دیگر پیشرفت های فن آوری کوموری این است که چگونه می تواند سبد محصولات بسیاری از مشتریانش را از طریق فناوری های خود گسترش دهد. در حالی که کوموری مدت طولانی است که نقطه اتکا چاپ تجاری است، تجهیزات آن نیز در بخش بسته بندی هایی که به سرعت در حال رشد هستند دوام بسیاری دارد. به طور خاص، چاپگرهایی که به دنبال ورود به بخش کارتن های تاشو هستند، دریافته اند که فناوری Komori یک بستر ویژه قوی برای خدمت به صاحبان برند فراهم می کند.

در حالی که Kajita اذعان می کند چالش های خاصی وجود دارد که پرینترهای تجاری باید در طی انتقال خود به بسته بندی حرکت کنند، تخصص و ارادت به خدماتی که کوموری ارائه می دهد می تواند این روند را آسان تر کند. کجیتا می گوید: «باید توجه ویژه ای به مرحله پس از چاپ و تبدیل بشود، زیرا این فرایندها معمولا مخصوص بسته بندی هستند و برای چاپگرهای تجاری که قبلا به فرایند چاپ افست عادت دارند، جدیدتر خواهند بود».

وی می افزاید: ما خودمان را برای موفقیت شما شریک می دانیم و از طریق انتقال به بسته بندی، چه کامل و چه جزئی از شما حمایت خواهیم کرد. ما انواع مختلفی از تنظیمات خاص را ارائه می دهیم که به طور خاص برای کارایی و انعطاف پذیری در برنامه های مختلف بسته بندی طراحی شده اند». با توجه به میزان سهام و محاسبات مختلف و فولدرهای پس از چاپ که در نظر گرفته میشود. در واقع با تجهیزات پس از چاپ باید کار را تکمیل کرد. جلوه های ویژه ای که با فرآیند چاپ حاصل می شود باید در نظر گرفته شود و همچنین دفعات شستشوی رنگها؛ که همه ما می توانیم در این موارد به شما کمک کنیم. سرانجام، استفاده از سیستم‌های بینایی الکترونیکی را برای کمک به حفظ سطح بالایی از کیفیت در نظر بگیرید.

چیدمان کاری را با توجه به میزان سهام و امتیاز گیری و کاغذهای تاشو پس از چاپ در نظر بگیرید. تجهیزات پس از چاپ باید کار را تکمیل کنند اما کجیتا حتی با پیشرفت‌های چشمگیر فن آوری خود، مجددا تأکید می کند که جایی که کوموری ایستادگی می کند، به خاطر حمایتی است که از مشتریان خود می کند. وی می گوید: با «یکی از بزرگ ترین مزایای کوموری پشتیبانی و پاسخگویی است که ما از طریق تعهد خود برای موفقیت شما به ارمغان می آوریم».

سیستم خشک کن H-UV شرکت کوموری komori در ماشین های ۴/۵ ورقی به کار گرفته می‌شود.

شرکت کوموری komori در یک نمایشگاه خصوصی در ماه اکتبر تکنولوژی خشک کن H-UV خود را در ماشین ۴/۵ ورقی این شرکت به نمایش گذاشت. ماشین Lithron GX45 مجهز به تکنولوژی یووی، به ادعای کوموری komori برای چاپ بسته بندی مواد غذایی و البسه ایده ال است.

دستگاه به سیستم کنترلر دنسیته طیفی pdc-sx و PDF Compara-tor مجهز است. زمان آماده سازی دستگاه بسیار کوتاه است . ماشین کوموری komori مدل GL-840P که از تکنولوژی H-UV استفاده می کند قابلیت چاپ بر اساس تقاضا را دارد. این دستگاه به سیستم کنترل و بازبینی پیوسته PQA-S مجهز است. کوموری ادعا می کند دستگاه پشت و رو زن با سرعت بالا می تواند چاپ پشت و رو را انجام دهد .

زمان آماده سازی دستگاه بسیار کوتاه و برای کاربردهای وب به چاپ به ادعای کوموری ایده آل است. مدل دیگری که کوموری در نمایشگاه اختصاصی خود به نمایش می گذارد GL-540+C با خشک کن LED ) UVL) است.

این دستگاه که به تازگی به مجموعه ماشین آلات کوموری komori اضافه شده برای چاپ کارهای انتشاراتی و تجاری به کار می رود. دستگاه می تواند روی کاغذ نازک و مقوای ضخیم به خوبی چاپ کند. علت این امر نیز به گفته کوموری komori استفاده از سیستم خشک کن لحظه ای این ماشین است. سیستم LED )H-UV) امکان چاپ در تیراژ کم را امکان پذیر می سازد.

تجهیزات دیگری که کوموری komori به نمایش گذاشت ماشین چاپ جوهر افشان (Impremia s29) بود. این ماشین در دروپا ۲۰۱۶ به نمایش در آمد و عرضه تجاری آن نیز آغاز شد. این ماشین دیجیتال می تواند روی انواع کاغذ معمولی بدون نیاز به استفاده از کوتینگ ویژه چاپ کند. دستگاه می تواند به صورت یکرو یا دورو چاپ کند.

کوموری ماشین دوورقی PG29 مجهز به سیستم خشک کن H-UV را نیز به نمایش گذاشت. این دستگاه به صورت پنج رنگ همراه با ورنی و به صورت تحویل بلند مدت عرضه می شود. دستگاه همراه با سیستم نظارت PQA-S VS که مجهز به دوربین ۴k است عرضه می شود. کوموری komori در نمایشگاه خود توجه ای ویژه ای نیز به سیستم چاپ دیجیتال Screen Truepress Jet520 HD داشت.

این دستگاه چاپ دیجیتال با سرعت بالا، ساخت شرکت اسکرین است. کوموری komori همکاری همه جانبه ای با این شرکت دارد.

دستگاه از مرکب پایه آب استفاده میکند. سرعت دستگاه ۱۲۰ متر در دقیقه یا ۱۲۰۰ ورق رنگی است این دستگاه به گفته کوموری برای کارهای چاپ تجاری ، چاپ کتاب و چاپ کاتالوگ و پست مستقیم مناسب است . این دستگاه به گفته کوموری komori مکمل سیستم های چاپ افست کوموری است. در نمایشگاه کوموری تجهیزات پس از چاپ ، ماشین آلات ویژه چاپ مدارهای الکترونیک و مواد مصرفی نیز عرضه شد.

منبع: منابع اینترنتی و تولید محتوا

خدمات پس از چاپ

شروع مشاوره آنلاین
چگونه میتونم راهنمایتون کنم ؟
چاپ دیجیتال رازی
ارائه خدمات چاپ دیجیتال
چاپ پلات و لمینت
کارت ویزیت دیجیتال
چاپ فضای داخل
سازه های نمایشگاهی
چاپ افست عمومی
خدمات پرینت ، پلات و اسکن
تماس از طریق واتساپ یا تلگرام با شماره
09121895803
لطفا برروی "شروع مشاوره آنلاین" کلیک کنید