پرینت ارزان و ۳ نکته مهم درباره آن که متقاضیان باید بدانند
مهر ۲۴, ۱۳۹۹
انواع ماشین چاپ فلکسو
مهر ۲۶, ۱۳۹۹

کاغذ های ناشرانی که سر از ظهیرالاسلام درمی آورد

رکود صنعت چاپ و نشر موجب ورود کاغذ های وارداتی ناشران به خیابان ظهیرالاسلام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ با کارشناسان تعزیرات و اتحادیه کاغذ و مقوا و بازرسان اصناف در خیابان ظهیرالاسلام بازار فروش کاغذ حضور یافتیم.
در آغاز ورود تعدادی از فروشندگان کاغذ که از رکود بازار به ویژه در ایام شیوع کرونا گلایه داشتند، گفتند: چرا باید ناشری که با ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی کاغذ وارد کرده است، چون چاپ کتاب برایش به صرفه نیست، کاغذهایش را با دو برابر قیمت به ما بفروشد و واقعاً دولت اگر قصد سامان دادن بازار کاغذ را دارد کاغذ را تحویل ما دهد نه ناشر.
شیوع بیماری کرونا موجب لغو همه مراسم های عقد و عروسی و ترحیم شده است و به همین علت کارت عروسی و ترحیم چند ماه است که چاپ نمی شود و کاسبی کاغذ فروشان کساد شده است.
در این گشت مشترک تعزیرات از انحصار واردات در دست تعدادی افراد خاص انتقاد و اینگونه مطرح شد که اگر دولت دخالت خود را از بازار کاغذ بردارد رانت ها حذف می شود.
نایب رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا که ما را در این گشت مشترک تعزیرات همراهی می کرد در مصاحبه با خبرنگار ما گفت: متأسفانه تجار کاغذ و مقوا را به قیمت مناسب تحویل ما نمی دهند و به مشکلات فراوانی خورده ایم.
آقای احمد شریفان افزود: هم اکنون هیچ تاجری کالا های خود را با فاکتور ارائه نمی کند و ما فروشندگان هم مجبوریم فاکتوری به خریداران ارائه نکنیم.
وی گفت: هم اکنون انبار های زیادی در کشور وجود دارد که مملو از کاغذ است و جنس را ارزان نمی کنند تا به قول خودشان تکلیف قیمت دلار مشخص شود.
نایب رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا افزود: با توجه به تعطیلی مدارس و اینترنتی شدن قبوض آب و برق و لغو عروسی ها و مراسم ترحیم ما با کمبود تقاضا مواجهیم …

منبع : اخبار صنعت چاپ و نشر تی نیوز

چاپ فضای داخلی یا چاپ ایندور

این مطلب مفید را بخوانید:  آینده صنعت چاپ با چاپ دیجیتال به کدام سمت می‌رود؟
شروع مشاوره آنلاین
چگونه میتونم راهنمایتون کنم ؟
چاپ دیجیتال رازی
ارائه خدمات چاپ دیجیتال
چاپ پلات و لمینت
کارت ویزیت دیجیتال
چاپ فضای داخل
سازه های نمایشگاهی
چاپ افست عمومی
خدمات پرینت ، پلات و اسکن
تماس از طریق واتساپ یا تلگرام با شماره
09121895803
لطفا برروی "شروع مشاوره آنلاین" کلیک کنید