چاپ دیجیتال
از طراحی تا چاپ بروشور
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۷
فناوری 5G چه تأثیری بر صنعت چاپ دارد؟
تیر ۶, ۱۳۹۹
کارت ویزیت - قسمت دومReviewed by Mwadmin on May 1Rating: 5.0کارت ویزیت - قسمت دوم

در قسمت اول کارت ویزیت، اطلاعاتی درباره اهمیت و کاربرد آن دادیم.در این بخش می خواهیم درباره انواع چاپ های کارت ویزیت از جمله چاپ دیجیتال و چاپ افست و همچنین مسائل مهم در رابطه با کارت ویزیت اطلاعاتی را ارائه دهیم.

ویژگی های کارت ویزیت

یکی از این ویژگی ها اندازه کارت است که می تواند ابعاد مختلفی بسته به سلیقه شما داشته باشد. اما انتخاب اندازه استاندارد برای شما می تواند مزایایی را به دنبال داشته باشد. یکی از مزایا این است که شما می توانید کارت ویزیت دیجیتال طراحی کنید به مشتریان ارائه دهید.از طرقی همانطور که اشاره کردیم کارت ویزیت به دو صورت چاپ دیجیتال و افست تهیه می شود.در چاپ افست به دلیل ابعاد استاندارد می توان طرح را در یک شیت قرار داد و هزینه ها بسیار کاهش می یابد.

چاپ دیجیتال

اما در صورتی که ابعاد کارت شما متفاوت باشه بایستی از چاپ دیجیتال استفاده کنید که به نسبت هزینه بیشتری دارد اما با سرعت بیشتری چاپ می شود و به دست شما می رسد.گاهی این زمان به 5ساعت نیز تقلیل می یابد و بیشتر برای موارد اضطراری استفاده می شود .

انواع خصوصیات کارت ویزیت :

لترپرس:در این روش چاپ تنها از دو رنگ استفاده می شود و چون هر رنگ به صورت جداگانه باید چاپ شود از این رو هزینه چاپ به شدت بالا می رود، اما با این حال این نوع از چاپ دارای ویژگی های ظاهری قابل توجهی است.

برجسته:امروزه استفاده از این نوع چاپ هر روز همه گیرتر می شود و دلیل اصلی آن شکیل بودن و جذابیت آن است. این در حالی است که هزینه هایش نیز نسبتاٌ بیشتر می شود.

دورگرد: یکی دیگر از خصوصیاتی که می تواند برای کارت ویزیت استفاده شود دورگرد بودن آن است. که به طور معمول حس بهتری را به مخاطبان منتقل می کند. در چاپ این نوع از کارت ویزیت حتما باید در طول طراحی توجه شود که حاشیه باید بین 3 تا 5 میلی متر فاصله داشته باشد.

انواع پوشش حفاظتی در کارت ویزیت

به طور معمول به شکل مایعی است که روی کارت ویزیت کشیده می شود، نوع دیگری از پوشش به نام لمینت وجود دارد که به شکل طلق است و هزینه و کیفیت بالاتری دارد.

یه نوع پوشش مایعی شکل داریم :

1 – پوشش ورنی :

ارزان ترین نوع پوشش در کارت های ویزیت است که دو حالت مات و براق دارد.این نوع از پوشش توانایی چندانی در برابر رطوبت و مواد شیمیایی ندارد.این پوشش بیشتر در مواردی به کار می رود که کارت ویزیت به مدت طولانی قرار نیست مورد استفاده قرار گیرد.

2 – پوشش آب پایه :

گرچه این نوع از پوشش نسبت به پوشش ورنی ضخیم تر است اما باز هم مقاومت چندانی در برابر رطوبت و مواد ندارد. اما ظاهر نهایی را تا حد زیادی می تواند تغییر دهد.

3 – پوشش یو وی :

این نوع پوشش از دیگر پوشش ها گرانتر و با دوام تر است. ایجاد این نوع پوشش به این صورت است که ابتدا روی کار قرار می گیرد و سپس به وسیله یک لامپ فرابنفش خشک می شود. از این نوع پوشش برای چاپ محصولات مهم تر استفاده می شود مانند کتاب، بروشور، گزارش ها و …

4 – پوشش لمینت :

پوشش لمینت نسبت به سایر پوشش های ذکر شده قدرت محافظتی بیشتری دارد که در چاپ دیجیتال علاوه بر محافظت باعث ایجاد کنتراست رنگی بالاتر و کیفیت بهتر می شود.این پوشش از انواع آسیب های محیطی از جمله نور، رطوبت، چین خوردگی، سیاه شدن و … جلوگیری می کند.

با توجه به موارد ذکر شده در بالا تنها ظاهر و طراحی کارت ویزیت به تنهایی نمی تواند باعث جذب مخاطب شما شود و او را به نگهداری از کارت شما مشتاق کند. در این بین ویژگی های حفاظتی و ابعاد و اندازه در پذیرش توسط مخاطبان بسیار تاثیرگذار است.

 

شروع مشاوره آنلاین
چگونه میتونم راهنمایتون کنم ؟
چاپ دیجیتال رازی
ارائه خدمات چاپ دیجیتال
چاپ پلات و لمینت
کارت ویزیت دیجیتال
چاپ فضای داخل
سازه های نمایشگاهی
چاپ افست عمومی
خدمات پرینت ، پلات و اسکن
تماس از طریق واتساپ یا تلگرام با شماره
09121895803
لطفا برروی "شروع مشاوره آنلاین" کلیک کنید