مهمترین محصولات و کاربردهای چاپ افست چیست ؟
آبان ۴, ۱۳۹۹
سیستم چاپ هلیوگراور چگونه است ؟
آبان ۶, ۱۳۹۹

معایب و مزایای چاپ فلکسو

مروری بر تکنولوژی‌ چاپ فلکسو

تکنولوژی‌های فراوانی برای چاپ فلکسو توسعه یافته‌است. به طور کلی، این تغییر و تحول در دو مرحله‌ی پیش از چاپ و پس از چاپ نمود یافته است.

پیش از چاپ فلکسو :

در مرحله‌ی پیش از چاپ (ورقه‌های مقوایی موج دار)، کاغذ بیرونی ورقه‌های مقوایی، در ابتدا چاپ می‌شوند و سپس به صورت موج دار یا فلوت دار[1] ترکیب می‌شوند. به این کار، چاپ وب پرس (web press) می‌گویند.

تکنولوژی سیلندر مرکزی فلکسو : این تکنولوژی یک فرآیند پیشرفته است. ماشین چاپ سیلندر مرکزی، با کمک تیوبهایی که پلیت‌های چاپ بر روی آن سوار هستند، چاپ را انجام می‌دهد. در چاپ پیوسته، طول آن به 2.06 متر می‌رسد و تصاویر چاپی با دقت کامل، سرعت بالا و پسماند پایین کاغذ، پیاده‌سازی می‌شوند.
تکنولوژی فلکسوبلت : این یک فرآیند نوآورانه است که به طور خاص برای تولیدات مقوا طراحی و توسعه یافته است. فرمت بزرگ چاپ آن به 4.5 متر می‌رسد و میتواند یکپارچه و با هزینه‌ی بهینه چاپ شوند. پلیت‌های چاپ، بر روی بلت های بی‌انتها نصب می‌شوند.

پس از چاپ فلکسو :

مرحله‌ی پس از چاپ (چاپ مستقیم مقواهای موج دار) یک شکل از چاپ فلکسو است که به طور مستقیم بر روی مقوای موج دار چاپ می‌شود.

مرحله‌ی پس از چاپ فلکسو، برای چاپ ساده‌ی تصاویر مناسب است که در آن، کیفیت بالا الزامی نیست. این کار میتواند منجر به اثر تخت شست‌وشو (washboard effect) شود که بر اثر فلوت‌ها مقوا در طی چاپ ایجاد می‌شود.
مرحله‌ی پس از چاپ با کیفیت فلکسو (HQPP) یک نوع پیشرفت فنی در چاپ مستقیم و ساده‌ی آن می‌باشد. این همان چاپ مستقیم فلکسو است که به طور ایده‌آل برای پروژه‌های چاپی کوچک و کسب نتایج با کیفیت بالا و تولید مقرون به صرفه مناسب است.

معایب چاپ فلکسو :

1. امکان تغییر رنگ
2. نسبت به روش های دیگر چاپی، یک روش فقیر محسوب می شود.

مزایای چاپ فلکسو نسبت به لترپرس :

مزایای چاپ فلکسو نسبت به لترپرس بسیار زیاد است، که از آن جمله، کاهش هزینه های مربوط به انرژی برق، نیاز کمتر به سرویس و نگه داری، عدم نیاز به تنظیم تیغه مرکب دان و کاهش ضایعات چاپی را می توان نام برد. . مهم ترین تولیداتی که چاپ آن با روش فلکسو انجام می شود عبارتند از: بسته بندی مایعات، مثل آب میوه و غیره، چاپ روزنامه (اکثرا به صورت سیاه و سفید)، کتاب جیبی، برچسب، پاکت های کاغذی و پلاستیکی، مقوا و کاغذ دیواری.

منبع : تولید محتوای چاپخونه

مزایای چاپ فلکسوگرافی

این مطلب مفید را بخوانید:  چاپ روی بطری به چه شکل انجام می‌شود؟
شروع مشاوره آنلاین
چگونه میتونم راهنمایتون کنم ؟
چاپ دیجیتال رازی
ارائه خدمات چاپ دیجیتال
چاپ پلات و لمینت
کارت ویزیت دیجیتال
چاپ فضای داخل
سازه های نمایشگاهی
چاپ افست عمومی
خدمات پرینت ، پلات و اسکن
تماس از طریق واتساپ یا تلگرام با شماره
09121895803
لطفا برروی "شروع مشاوره آنلاین" کلیک کنید