G7 استاندارد خاکستری چیست؟
مهر ۱۶, ۱۳۹۹
چاپ گراور چگونه انجام می‌شود؟
مهر ۱۹, ۱۳۹۹

مزایای چاپ فلکسوگرافی

در حالی که فناوری پیشرفتۀ دیجیتال شیوۀ انجام کار توسط مشاغل را به هر طریق قابل تصوری تغییر داده است، گاهی اوقات روشی که در درازمدت از بوتۀ آزمون سربلند بیرون آمده بهتر در نظر گرفته می شود.

یک مثال عالی این امر چاپ فلکسوگرافی است. این نوع چاپ از نسل فناوری چاپ برجسته است که به مدت صدها سال از آن استفاده کرده ایم و هنوز هم اولین گزینه برای تیراژهای زیاد چاپ به کار رفته در بسته بندی، کارتن، چاپ پارچه و جعبه های مقوایی موجدار (کنگره ای) محسوب می شود.

برای سفارش جعبه های کنگره ای چاپی سفارشی در حجم بالا، هیچ نوع چاپی به پای چاپ فلکسوگرافی نمی رسد. در اینجا چند مثال از مزایای این نوع چاپ ارائه شده است:

سرعت – همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، استفاده از غلتک های در حال چرخش و جوهر با خصلت خشک شوندگی سریع سبب می شود که در یک بازۀ زمانی بسیار کوتاه صدها جعبه را بتوان چاپ کرد. و از آنجا که برش و تا کردن می تواند به صورت درون خطی انجام شود، کل فرایند تولید را می توان در یک پروسۀ واحد انجام داد، و آن را بسیار کارآمد کرد.

هزینه – همانطور که می گویند، زمان معادل پول است. هنگامی که یک کار چاپ فلکسوگرافی راه اندازی و اجرا شد، خروجی بسیار بالایی را در ازای کار و تلاش بسیار محدود انسانی ارائه می دهد و مواد مصرفی آن مانند جوهر نیز کم هزینه هستند.

قابلیت اطمینان – چاپگرهای فلکسوگرافی معمولاً به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارند و از قیمت خرید پایین و بهره برداری ارزان برخوردار هستند. به همین دلیل هزینه های چاپ برای مشتری کاهش می یابد و به نفع مشتری است.

دوام – در حالی که هزینه ای برای ساخت صفحه های چاپی وجود دارد، اما پس از ایجاد، این صفحات اغلب دارای قابلیت تحویل میلیون ها چاپ قبل از مستعمل شدن می باشند.

ظاهر حرفه ای – هیچ یک از موارد فوق اهمیت ندارد مگر اینکه محصول نهایی عالی به نظر برسد. چاپ مستقیم فلکسوگرافی در ارائۀ نتایج واقعاً چشمگیر شهرت دارد. یکی از حوزه هایی که چاپ فلکسوگرافی واقعاً در آن می درخشد، چاپ مناطق بزرگی از یک رنگ جامد یا الگوی جامد است.
از محاسن مختلف چاپ فلکسو به دو مورد زیر اشاره می شود

در سیستم مرکب رسانی می توان از مرکب های نیمه فرار و فرار استفاده کرد که برای چاپ بر روی انواع متریال مناسب بوده و بدون صرف انرژی زیادی خشک می شوند.
هزینه پیش از چاپ فلکسو نسبت به رقیب اصلی آن در صنعت بسته بندی یعنی چاپ گراور به طور چشم گیری پایین تر است.

انتقال مرکب در چاپ فلکسو

انتقال مرکب از روی فرم برجسته بر روی سطح مورد نظر و یا سطح واسطه به عوامل مختلفی بستگی دارد. خلاصه ای از این عوامل به شرح زیر است:

ضخامت مرکب مورد نیاز روی فرم
مدت تماس فرم با سطح چاپی
فشار تماس فرم با سطح چاپی
میزان روان بودن مرکب
حرارت محیط و مرکب

مشخصات و خاصیت جذب مرکب توسط سطح چاپ

در چاپ برجسته فلکسو گرافی سیلندر که دارای حفره های بسیار ریزی است به مرکب آغشته می شود و مرکب اضافی از روی آن توسط تیغه ای برداشته می شود.حال مرکب که در حفره های آن قرا گرفته عمل انتقال مرکب به روی فرم را به صورت یکنواخت میسر می سازد. به این نوع سیلندرها سیلندر آنیلوکس می گویند.

منبع: چاپخونه

چاپ دیجیتال، یک مفهوم یا یک فن آوری؟

این مطلب مفید را بخوانید:  فناوری 5G چه تأثیری بر صنعت چاپ دارد؟
شروع مشاوره آنلاین
چگونه میتونم راهنمایتون کنم ؟
چاپ دیجیتال رازی
ارائه خدمات چاپ دیجیتال
چاپ پلات و لمینت
کارت ویزیت دیجیتال
چاپ فضای داخل
سازه های نمایشگاهی
چاپ افست عمومی
خدمات پرینت ، پلات و اسکن
تماس از طریق واتساپ یا تلگرام با شماره
09121895803
لطفا برروی "شروع مشاوره آنلاین" کلیک کنید