چاپ دیجیتال، یک مفهوم یا یک فن آوری؟
مهر ۱۲, ۱۳۹۹
تفاوت های اساسی چاپ دیجیتال با دیگر روش های چاپ
مهر ۱۵, ۱۳۹۹

تنوع ماشین های چاپ افست چگونه است ؟

از ماشین های افست ورقی کوچک در ابعاد ۵۰۰ × ۳۷۵ میلی متر یا کمتر تا ماشین ورقی بزرگ تر از ۱۶۰۰ × ۱۲۰۰ میلی متر و به صورت چند رنگ.

امروزه ماشین های رول از نوع کوچک و کم عرض تا بزرگ و پهن با قطر سیلندر بسیار بزرگ به صورت ۸ رنگ و بالاتر در دسترس قرار دارند. انعطاف پذیری روش چاپ افست، امکان چاپ بسیاری از محصولات متنوع را فراهم ساخته است. ماشین های افست کوچک برای چاپ کارهایی مثل سربرگ، چاپ کارت ویزیت، انواع فرم های تجاری، دفترچه، کتابچه، انواع صورت حساب و فاکتور فروش، بسیار ایده آل است. محدوده کار این نوع ماشین ها اغلب از چاپ یک رنگ شروع شده و تا چاپ چهار رنگ ادامه پیدا می کند. در این ماشین ها امکانات اضافی برای شماره زنی، زنی نیز وجود دارد.

ماشین های افست بزرگتر معمولا با فرمت چاپی در محدوده ابعاد بزرگتر از B3 و A3 تا ز B0 و A0 قرار دارند (بر اساس اندازه های بین المللی کاغذ A وB ) محدوده کار این ماشین ها چاپ مجلات، چاپ بروشور، کتاب، پوستر و کاتالوگ را با تیراژهای کم و متوسط در تا چاپ جعبه و کارتن گسترش پیدا می کند.

ماشین های چاپ افست رول یا وب (web) براساس نوع محصولات چاپی آن به سه گروه تقسیم می شوند؛ ماشین های افست رول کوچک، مخصوص چاپ رول های کم عرض، برای چاپ فرم های تجاری (فرم پیوسته) به صورت سیاه و سفید و رنگی که به صورت ماشین های تک رنگ یا چند رنگ عرضه می شوند. این ماشین ها در قسمت خروجی ممکن است رول به رول یا رول به ورق تحویل دهند.

ماشین های چاپ افست رول بزرگ به دو گروه اصلی تقسیم می شوند: ماشین های چاپ افست رول هیت ست (Heatset) و کلدست (Coldset).

هیت ست ماشینی است دارای خشک کن حرارتی که مرکب در آن با استفاده از گرما، بر روی کاغذ خشک می شود و کلدست یا بدون خشک کن، ماشینی است که مرکب با نفوذ به سطح کاغذ و بدون حرارت خشک می شود. معمولا از روش کلدست برای چاپ روزنامه و تولیداتی از آن قبیل – که بیشتر حالت سیاه و سفید و با یک رنگ اضافی و یا به شکل چهار رنگ چاپ می شوند، استفاده می کنند. در روش هیت ست (حرارتی) همان طور که از نامش پیداست، برای خشک کردن مرکب بر روی کاغذ از حرارت استفاده می شود و برای تولیداتی با کیفیت بالا کاربرد دارد. از این روش برای چاپ محصولات با کیفیت بالا و در تیراژ زیاد مثل مجلات پر تیراژ، چاپ کاتالوگ و بروشورهای تجاری استفاده می کنند.

منبع : چاپخونه تولید محتوا

 

این مطلب مفید را بخوانید:  اخبار و دانستنی ها
شروع مشاوره آنلاین
چگونه میتونم راهنمایتون کنم ؟
چاپ دیجیتال رازی
ارائه خدمات چاپ دیجیتال
چاپ پلات و لمینت
کارت ویزیت دیجیتال
چاپ فضای داخل
سازه های نمایشگاهی
چاپ افست عمومی
خدمات پرینت ، پلات و اسکن
تماس از طریق واتساپ یا تلگرام با شماره
09121895803
لطفا برروی "شروع مشاوره آنلاین" کلیک کنید