کانن Canon معرفی شرکت کانن
شهریور ۵, ۱۳۹۹
کوموری Komori | معرفی شرکت کوموری
شهریور ۸, ۱۳۹۹

اپسون Epson | معرفی شرکت اپسون

قدرتمند و محبوب در دنیای پرینتر‌ها :

کمپانی اپسون یکی از بزرگترین شرکت های فعال در زمینه تولید دستگاه چاپ می باشد و بیشتر شهرت خود را مدیون پرینتر‌های خود است. این شرکت ژاپنی زیر مجموعه ای از گروه سیکو (Seiko) که ابتدا فقط در زمینه ساعت سازی فعالیت داشت می باشد. اپسون همواره محصولات جدید خود را در انواع نمایشگاه های تکنولوژی که هر ساله بر پا می شوند عرضه می کند و همواره از پیشتازان عرصه چاپ به خصوص در زمینه چاپگر های خانگی است.

شروع کار و اولین پرینتر ها :

در سال 1942 شرکت سیکو اپسون (که در ابتدا دایوا کوگیو نام داشت) توسط هیسائو یامازاکی تاسیس شد. یامازاکی یک ساعت ساز بود که با تاسیس این شرکت زیر مجموعه شرکت داینی سیکوشا (سیکو امروزی) شد و وظیفه تولید قطعات ساعت برای شرکت سیکو را بر عهده داشت. در سال 1959 شرکت داینی سیکوشا با دایوا کوگیو ادغام شده و شرکت سوا سیکوشا را ایجاد کردند. این شرکت در 1961 زیر مجموعه ای به نام شینسو سیکی نیز تاسیس کرد.

زمانی که در سال 1964 سیکو(شینسو سیکی) مسئول زمان نگاری برای المپیک تابستانه 1964 شد نیاز به یک تایمر چاپگری حس شد. این تایمر باید به گونه ای بود که بتوان زمان وقایع و مسابقات را ثبت کند برای همین سیکو شروع به ساخت یک پرینتر الکترونیکی کرد.

در سال 1968 سیکو اولین پرینتر کوچک دنیا با نام EP-101 را تولید کرد. در سال 1975 سری های بعدی پرینتر که بر پایه EP-101 ساخته می شدند، اپسون نام گرفتند به معنی پسر پرینتر الکترونیکی.

(Epson = E P Son : Son of Electronic Printer) در همین سال شرکت اپسون آمریکا نیز برای فروش این پرینتر ها راه اندازی شد. در سال 1978 مدل TX-80 که یک پرینتر ماتریس نقطه ای( dot-matrix) بود برای سیستم کومودور ساخته شد. در سال 1982 نام کمپانی سیکو (شینسو سیکی) رسما به اپسون تغییر تغییر کرد. در همین سال این شرکت اولین کامپیوتر دستی دنیا یعنی HX-20 را نیز به بازار جهانی عرضه کرد.

این کمپانی از تکنولوژی جوهرافشان میکرو پیزو (با استفاده از کریستال های کوارتز) استفاده کرد و در سال 1993 کارتریج جوهرافشان MJ-500 را برای پرینتر های اپسون استایلوس 800 تولید کرد. یکسال بعد نیز پرینتر جوهرافشان رنگی با رزولوشن بالا یعنی Epson stylus color)P860A) را معرفی کرد.

جایگاه امروزی و محصولات :

امروزه اپسون مدل های مختلفی از پرینتر را ارائه داده است که در بازار جهانی بسیار محبوب هستند. برخی از مدل ها نیز به صورت چندکاره یعنی پرینتر-اسکنر و … تولید و عرضه می شوند. پرینتر های اپسون به طور کلی به دو دسته خانگی و کاری تقسیم می شوند که هر کدام انواع مختلفی دارند.

پرینتر های کاری :

این سری از پرینتر های اپسون مناسب شرکت ها هستند. سری های Work Force و Work Force Pro پرینتر های چندکاره و All-in-One هستند و برای کارهای نه چندان حرفه ای مناسب هستند.

سری ColorWorks پرینتر های چاپ لیبل و تراکت های تجاری هستند.
سری Impact پرینتر های سوزنی هستند که برای چاپ بلیط یا در بانک ها مورد استفاده قرار می گیرند.
سری Pro Imaging پرینتر های مخصوص چاپ عکس هستند و برای عکاسان و آتلیه ها مناسب هستند.
سری Point of Sale)POS) دستگاه های پوز و چاپ فیش فروشگاهی را شامل می شود.

پرینتر های خانگی :

سری Expression پرینتر های چند کاره ای هستند که می توانند کار‌های مختلف را در ابعاد یک خانواده انجام دهند.
سری PictureMate برای چاپ سریع عکس های خانوادگی با کیفیت مناسب هستند.
سری LabelWorks برای چاپ لیبل‌ها و تگ های اسم در ابعاد کوچک هستند.
سری SureColor P چاپ با کیفیت برای عکس‌ها و طرح های‌گرافیکی ارائه می دهند.

سایر محصولات اپسون عبارتند از :

تجهیزات اطلاعاتی
قطعات LCD
ربات ها
انواع ویدیو پروژکتور
تلویزیون های سینما خانگی
تجهیزات اتوماسیون صنعتی

منبع : مقالات اینترنتی چاپخونه

تفاوت بین چاپ بنر و چاپ پلات در چیست؟

این مطلب مفید را بخوانید:  جلوه های ویژه در چاپ
شروع مشاوره آنلاین
چگونه میتونم راهنمایتون کنم ؟
چاپ دیجیتال رازی
ارائه خدمات چاپ دیجیتال
چاپ پلات و لمینت
کارت ویزیت دیجیتال
چاپ فضای داخل
سازه های نمایشگاهی
چاپ افست عمومی
خدمات پرینت ، پلات و اسکن
تماس از طریق واتساپ یا تلگرام با شماره
09121895803
لطفا برروی "شروع مشاوره آنلاین" کلیک کنید