تاریخچه صنعت چاپ در ایران
تیر ۲۹, ۱۳۹۹
دروپا بدون سازندگان بزرگ ماشین چاپ چگونه خواهد بود
تیر ۳۱, ۱۳۹۹

اوضاع نابسامان صنعت چاپ در نصف جهان

رئیس اتحادیه صنعت چاپ استان اصفهان از رکود ۵۰ درصدی و تعطیلی ده‌ها واحد چاپخانه استان اصفهان در مقایسه با سال گذشته خبرداد.
محمد علی انصاری پور رئیس اتحادیه صنعت چاپ استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان اظهارداشت: با توجه به کمبود و گرانی شدید کاغذ در بازار شاهد رکود و تعطیلی در صنعت چاپ استان اصفهان هستیم.میزان رکود صنایع چاپخانه داران استان اصفهان در مقایسه با سال گذشته ۵۰ درصد بیشتر شده و در نهایت این رکود تاکنون تعطیلی ده‌ها واحد این صنعت را در استان اصفهان رقم زده است.

رئیس اتحادیه صنعت چاپ استان اصفهان گفت: کمبود متقاضی و کاهش قدرت خرید مردم سبب کاهش شدید درامد شغلی برای افراد این صنعت شده است.

انصاری پور ادامه داد:از سوی دیگر باید توجه داشته باشیم که بیش از ۹۵ درصد از کاغذ مورد نیاز صنعت چاپ استان اصفهان از کشور‌هایی همچون چین و کره جنوبی تامین می‌شود که تاکنون شاهد هیچ گونه کاغذ وارداتی از سوی این کشور‌ها به داخل بازار کشور نبوده ایم.

او یادآور شد: متاسفانه استان اصفهان در زمینه تولید کاغذ به خاطر نبود حمایت‌های لازم و رکود اقتصادی از دیگر کشور‌های خارجی عقب ماند و در حال حاضر این استان فقط تولید کننده ۵ درصد کاغذ صنایع چاپ کشور است.

رئیس اتحادیه صنعت چاپ استان اصفهان اضافه کرد:علت اصلی کمبود کاغذ در صنعت چاپ استان اصفهان نبود نظارت بر توزیع و عرضه الوار کاغذ از سوی استان تهران بین استان‌های مختلف کشور است.

انصاری پور گفت:، اما از تمام این مشکلات بگذریم افزایش شدید قیمت کاغذ در بازار باعث شده تا در زمان فراوانی الوار کاغذ در بازار هم باز چاپخانه داران استان اصفهان برای تهیه آن به مشکل بر خورند.

او ادامه داد: در حال حاضر نرخ یک الوار کاغذ از ۵۰۰ هزار تومان به ۱ میلیون تومان افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه صنعت چاپ استان اصفهان اضافه کرد: اگراوضاع بر همین روال باقی بماند خودمان باعث کشیدن ترمز پیشرفت صنعت چاپ استان اصفهان می‌شویم.
منبع : وب سایت قطره

این مطلب مفید را بخوانید:  چاپ فضای داخلی یا چاپ ایندور
شروع مشاوره آنلاین
چگونه میتونم راهنمایتون کنم ؟
چاپ دیجیتال رازی
ارائه خدمات چاپ دیجیتال
چاپ پلات و لمینت
کارت ویزیت دیجیتال
چاپ فضای داخل
سازه های نمایشگاهی
چاپ افست عمومی
خدمات پرینت ، پلات و اسکن
تماس از طریق واتساپ یا تلگرام با شماره
09121895803
لطفا برروی "شروع مشاوره آنلاین" کلیک کنید