چاپ فضای داخلی یا چاپ ایندور
تیر ۱۵, ۱۳۹۹
تعریف چاپ افست عمومی بروشور و انواع آن
تیر ۲۰, ۱۳۹۹

انواع سازه های نمایشگاهی | سازه های نمایشگاهی کاربردهای بسیار زیادی داشته و معمولا از این قطعات پیش ساخته در نمایشگاه­‌ها و مراکز تجاری استفاده می­شود. البته پیش از هر چیزی بهتر است با سازه­‌ی نمایشگاهی بیشتر آشنا شویم و سپس به معرفی انواع مختلف آن بپردازیم.

انواع سازه های نمایشگاهی :

استند کراس
رول آپ استند
پاپ آپ استند
میز کانتر یا پیشخوان
کاتالوگ استند
لایت باکس کریستالی
تخته شاسی
فوم برد
قاب فنری
و …

سازه های نمایشگاهی کاربردهای بسیار زیادی داشته و معمولا از این قطعات پیش ساخته در نمایشگاه­‌ها و مراکز تجاری استفاده می­شود. البته پیش از هر چیزی بهتر است با سازه­‌ی نمایشگاهی بیشتر آشنا شویم و سپس به معرفی انواع مختلف آن بپردازیم.

به طور کلی سازه های نمایشگاهی، شامل فرم­‌ها و قطعات هندسی مختلفی هستند که در کنار هم قرار گرفته و باعث نگه داشتن غرفه و سازه­‌ها می‌­شود.

البته علاوه بر این­‌ها موضوع زیبایی و ظاهر نیز بسیار اهمیت دارد که در این مورد هم سازه­‌ها باید تمام پارامترهای لازم را داشته باشند؛ چرا که اصلی­‌تر‌ین هدف استفاده از سازه های نمایشگاهی، فروش و تبلیغات می­‌باشد و به همین دلیل توجه به ظاهر و زیبایی در عین داشتن استانداردهای لازم، بسیار ضروریست.

انواع سازه های نمایشگاهی :
چند سازه نمایشگاهی بسیار پر استفاده در نمایشگاه وجود دارد که در ادامه این مقاله نیز به بصورت کوتاه به معرفی آن­ها خواهیم پرداخت. از جمله مهمترین و پرطرفدارترین سازه های نمایشگاهی، می­توان به سازه­‌هایی نظیر استند ایکس، میز کانتر نمایشگاهی، پاپ آپ نمایشگاهی، رول آپ و … اشاره کرد.

هر یک از این سازه های نمایشگاهی، کاربردهای خاص خود را داشته که به تفسیر درباره آن­‌ها صحبت خواهیم کرد. شما نیز اگر قصد چاپ طرح دلخواه خود بر روی انواع سازه نمایشگاهی را دارید، می توانید چاپ سازه های نمایشگاهی را با تیک پرینت تجربه کنید.

استند ایکس (X-Stand Baner) :
استند ایکس
استند ایکس، یکی از سازه های نمایشگاهی است که از آن معمولا در نمایشگاه­‌های مختلف و حتی مراکز تجاری و تبلیغاتی استفاده می‌­شود. قطعا همه ما این قبیل استند­ها را دیده­‌ایم.

استند ایکس، به صورت ایستاده قرار می‌­گیرد و خوشبختانه وزن بسیار کمی نیز دارد و به راحتی می توان آن را جا به جا کرد. یکی از مشکلات استفاده از استند ایکس، حجم و فضای زیادی بود که این استند اشغال می­کند.

البته شما می‌توانید استندهایی با سایز کوچک را سفارش دهید. اگر بخواهید از استند ایستاده در مراکز تجاری و فروشگاه‌­ها استفاده کنید، می‌­توانید آن را در جلوی درب ورودی که دید مناسبی برای عابرین دارد، قرار دهید.

اما اگر می­خواهید از این استندها در نمایشگاه­‌ها استفاده کنید، باید بگوییم که معمولا از استند ایکس در بیرون غرفه و یا در جایی از غرفه که دید مناسبی داشته باشد، استفاده می‌­شود. یکی دیگر از مزایا استند ایکس، امکان جا به جایی آسان است.

همان طور که گفتیم استند ایکس وزن بسیار کمی داشته و به راحتی جا به جا می­‌شود. جدا از این ها، این سازه تبلیغاتی می­تواند تاثیر بیشتر و عمیق‌­تری در بازدید کنندگان بگذارد. البته محتوای تبلیغاتی که روی این استند قرار می‌­گیرد نیز بسیار مهم است.

میز کانتر نمایشگاهی (advertising counter table) :
میز کانتر – سازه نمایشگاهی :
یکی از اصلی‌­ترین سازه های نمایشگاهی که معمولا در همه غرفه­‌های نمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد، میز کانتر نمایشگاهی می­‌باشد. تقریبا می‌­توان گفت که میز کانتر نمایشگاهی، پرکاربردترین سازه نمایشگاهی است.

میز کانتر از جمله سازه­‌های نمایشگاهی است که بسیار پر­کاربرد نیز است و معمولا از آن به عنوان میز اطلاعات (Info) استفاده می‌­شود. در اغلب موارد نیز از میز کانتر به عنوان میز فروش استفاده می‌شود.

اکثر کانترها، قفسه بندی شده بوده و شما می‌­توانید تمام اِلمان­ها و بروشورها و تبلیغاتی که بازدید کننده از شما درخواست می­‌کند را در این قفسه‌­ها قرار داده و به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. گذشته از این­ها، امکان جا به جایی این میز آسان بوده و سرهم کردن اتصالات بسیار آسان می­باشد.

پاپ آپ (Pop-Up) سازه های نمایشگاهی :

یکی دیگر از سازه های نمایشگاهی که جذابیت خاصی به فضای غرفه شما می­‌بخشد و به نوعی رنگ و رو به غرفه شما تزریق می­کند، پاپ آپ­های بزرگ است که تقریبا می‌­توان گفت، یکی از بزرگترین سازه های نمایشگاهی قابل حمل است.

این سازه نمایشگاهی معمولا به عنوان بک گراند و پس زمینه در بخش انتهایی غرفه و دیوارها قرار می‌­گیرد. پاپ آپ ها معمولا با کمک اتصالات آلومینیومی سرپا نگه داشته می­‌شوند و جا به جایی آن ها کار سختی نمی‌­باشد.

از پاپ آپ‌­های تبلیغاتی معمولا در غرفه­‌های نمایشگاهی، همایش‌­ها و کنفرانس‌­ها با موضوعات مختلف استفاده می­‌شود. پاپ آپ‌­های نمایشگاهی، جز آن گروه از سازه های نمایشگاهی هستند که در سایز های مختلف و بسته به نوع فضا تولید می‌­شوند و به راحتی می­‌توانید از آن­ها استفاده کنید.

پاپ آپ از جمله سازه های نمایشگاهی است که قابلیت استفاده چند باره داشته و برای استفاده مجدد تنها می‌­بایست، طرح گرافیکی تبلیغاتی آن عوض شود.

البته استفاده از این سازه نمایشگاهی، همیشه ضرورت ندارد و شما بسته به دلخواه خود و بسته به شرایط و نوع غرفه می­‌توانید از آن استفاده کنید. اما استفاده از پاپ آپ­‌ها در نمایشگاه­‌ها و همایش‌­های بین المللی بسیار توصیه می­‌شود.

رول آپ (Roll Up) :
رول آپ – سازه نمایشگاهیرول آپ یا استند رول آپ از پر استفاده­‌ترین سازه های نمایشگاهی است که شباهت بسیار زیادی به استند ایکس نیز دارد با این تفاوت که فضای بسیار کمی را اشغال می­‌کند.

رول آپ به مانند استند ایکس به صورت ایستاده قرار می­‌گیرد و به دلیل حجم و وزن بسیار کمی که دارد، از جمله سازه های نمایشگاهی است که از آن می­‌توان در موارد متعددی برای تبلیغات استفاده کرد و در استفاده از آن محدودیت خاصی وجود ندارد.

رول آپ‌­ها به دو صورت گردان و ثابت عرضه می‌­شوند. البته اکثرا از رول آپ­‌های ثابت استفاده می­‌کنند. مخصوصا در غرفه­‌های نمایشگاهی که فضای کار چندان زیاد نیست، بهتر است از رول آپ­‌های ثابت استفاده کنید.

اما در مکان‌­های اختصاصی، مانند فروشگاه­‌ها و مراکز تجاری که فضای کار زیاد است و می­‌خواهیم چندین محصول را تبلیغ کنیم، می­‌توانیم این کار را با کمک یک رول آپ گردان انجام دهیم و در عین حال با یک رول آپ چندین تبلیغ را نمایش دهیم.

این مطلب مفید را بخوانید:  اندازه کاغذ

برای اطلاع از قیمت انواع سازه ها و سفارش آن مشاورین چاپ دیجیتال رازی در تماس باشید.

سازه های نمایشگاهی چاپ دیجیتال رازی را در اینجا بررسی نمایید

شروع مشاوره آنلاین
چگونه میتونم راهنمایتون کنم ؟
چاپ دیجیتال رازی
ارائه خدمات چاپ دیجیتال
چاپ پلات و لمینت
کارت ویزیت دیجیتال
چاپ فضای داخل
سازه های نمایشگاهی
چاپ افست عمومی
خدمات پرینت ، پلات و اسکن
تماس از طریق واتساپ یا تلگرام با شماره
09121895803
لطفا برروی "شروع مشاوره آنلاین" کلیک کنید