نورد آنیلوکس چیست ؟
آبان ۱۱, ۱۳۹۹
چاپ گراور در آینده چگونه خواهد بود؟
آبان ۱۳, ۱۳۹۹

آینده صنعت چاپ با چاپ دیجیتال به کدام سمت می‌رود؟

روش های چاپ متداول لترپرس، لیتوگرافی افست، گراور، اسکرین و چاپ فلکسو و در مجموع چاپ آنالوگ؛ امروزه با طیف وسیعی از روش های چاپ دیجیتال ادغام شده است. این منجر به انتقال کار چاپی از چاپ متداول به چاپ دیجیتال شده است، اما همچنین باعث تغییر در ماهیت چاپ متداول نیز شده است. در نتیجه امکان ندارد که یک روش را بدون توجه به دیگر روش ها در نظر گرفت. این مقاله بر روی چاپ دیجیتال تمرکز خواهد کرد، اما با در نظر گرفتن چاپ متداول در برخی موارد.

چاپ متداول با چالش های متعددی رو به رو است. این مقاله به رقابت بین عرصه دیجیتال و چاپ به عنوان حامل اطلاعات می پردازد، اما کافی است که بگوییم این رقابت باعث کاهش تقاضا برای مواد چاپی می شود. یک جریان کاری گرافیکی مدرن تمامی جنبه های چاپ را در بر می گیرد. تصمیم گیری در مورد روش چاپی بر اساس کاری است که باید انجام شود و امکاناتی که چاپخانه در اختیار دارد.

در بسیاری از چاپخانه ها، یک چاپچی هر دو دستگاه چاپ دیجیتال و ماشین های متداول آنالوگ چاپ را اداره می کند و علاوه بر این، امور پیش از چاپ و پس از چاپ را نیز انجام می دهد. مهارت های لازم برای انجام چنین کاری شامل عوامل درگیر چاپ، پیش از چاپ و مهارت های پس از چاپ می باشد. در نتیجه سطح دانش و مهارتی افراد کاربر نقش مهمی را ایفا می کند. با توجه به این که سیستم های آموزشی و بازار کار متفاوت هستند در هر کشوری ارتقای سطح دانش اپراتورها به شیوه متفاوت اجرا می شود. ما در چاپخانه های با ابعاد کوچک و متوسط شاهد ادغام بیشتری میان فرآیندها هستیم. به این ترتیب که هر گارگر نیاز به تخصصی کمتری دارد، زیرا کل کار به تناسب بزرگی و یا کوچکی آن توسط عمده افراد انجام می شود.

در این مورد روش سنتی تقسیم فرآیندهای چاپ در پیش از چاپ، چاپ و پس از چاپ که هر یک کسب و کار و مهارت خود را می طلبد از اهمیت کمتری برخوردار خواهد بود. با توجه به گرایشات چاپ دیجیتال، استفاده گسترده تری از ماشین های ترکیبی پیش بینی می شود. به عنوان مثال، ماشین آلات چاپ افست با تجهیزات صحافی و یا عملیات تکمیلی در ترکیب با واحدهای چاپ دیجیتال برای شخصی سازی کارهای چاپی و غیره. همانطور که در این گزارش ذکر خواهد شد، صنعت چاپ متداول با چالش های مختلف روبه رو است. یکی از این چالش ها بر پایه تکنولوژی چاپ استوار نبوده، بلکه به سازماندهی، جریان کاری و نحوه انجام امور چاپ مربوط می شود.

چاپ در قرن ۲۱ به طور خلاصه :

مصرف کاغذ به احتمال زیاد در سطح جهانی افزایش می یابد. این افزایش در اقتصادهای در حال ظهور، یعنی به طور عمده در خارج از اروپا خواهد آمد. در اروپا، احتمال کاهش چاپ وجود دارد. بسته بندی رشد قابل توجهی خواهد کرد. در این حوزه نیز اقتصادهای نو ظهور رشد چشمگیر را شاهد می باشند.

– غذا بدون بسته بندی به سرعت فاسد می شود. برآوردها نشان می دهد که هر سال ۱/۳ میلیارد تن به عنوان ضایعات در مسیر تولید کننده تا مشتری معلوم می شود. بسته به منطقه از ۲۰ درصد تا بیش از ۶۰ درصد از مواد غذایی موجود به دلیل بسته بندی نامناسب تبدیل به زباله می شوند.

بسته بندی می تواند این ضایعات را به میزان قابل توجهی کاهش داده و با شرایط پایدار توزیع گسترده آن را میسر نماید با توجه به شیوه زندگی در کشورهای اروپایی و ساختار صنایع مرتبط، اتفاقاتی از این قبیل کمتر رخ می دهد و کماکان سهم صنعت چاپ در حوزه نشر کمتر و در حوزه بسته بندی امکان رشد خواهد داشت.

قیمت و ظرفیت ها :

سالهاست که قیمت خدمات چاپی کاهش رفته است. دلایل مختلفی برای کاهش قیمت وجود دارد، ظرفیت بیش از حد و شرکت هایی که برای کار سود آوری تلاش زیادی می کنند، یکروی سکه است و افزایش بهروری و کارایی یک روی دیگر این سکه.

دلایل کمی برای باور آنکه قیمت چاپ افزایش خواهد یافت وجود دارد، اما عمده دلیل نشان از سقوط قیمت دارند حجم تولیدات چاپ رو به کاهش است. اکثر سفارشات چایی کم تیراژ هستند و این روند ادامه هم خواهد یافت.

توسعه چاپ متداول :

چاپ متداول در ضمن برآورده ساختن تقاضای بازار با رقابت چاپ دیجیتال برای افزایش بهینگی تمامی فرآیندها مواجه شده است. جریان کار، زمان آماده سازی و ضایعات کاهش یافته است. این روند از حوزه چاپ تجاری و تبلیغاتی کاملا محسوس است.

دیجیتالی کردن جریان کاری چاپ و گرافیک جریان کاری گرافیک کاملا دیجیتال منجر به ایجاد فرصت های جدید برای حوزه های مختلف صنعت چاپ شده است.

امروزه اقلام چاپی به گونه ای تولید می شوند که فرایند تولید محتوا و سفارش گذاری را کاملا از چاپ واقعی جدا کرده است. هر مشتری می تواند محتوای کار خود را برای چاپ به هر چاپکاری ارسال نماید و تمام تراکنش بین مشتری و چاپ کار را می توان در اینترنت اجرا کرد. آنها هیج ظرفیت چایی ندارند اما با حضور در اینترنت و استفاده از ظرفیت چاپی سایر مراکز کسب و کار می نمایند.

وب به چاپ :

این مدل کسب و کار با یک گام فراتر، شروع جریان کاری را با کامپیوتر مشتری پیش برده است. بسیاری از راهکارهای مختلف برای شرکت های کوچک و بزرگ وجود دارد جوهره این امر صرفا چاپ نیست. بلکه محرک های تکنولوژیک راهکارهای چاپ و جریان کاری ست.

ماشین های چاپ دیجیتال را می توان در بسیاری از محیط ها، از خانه های خصوصی به کارخانه های صنعتی بزرگ به کار گرفت.

منبع : تولید محتوای اینترنتی چاپخونه

تعریف چاپ دیجیتال

این مطلب مفید را بخوانید:  انواع مختلف مقوا در سال ۲۰۲۰ کدام است ؟
شروع مشاوره آنلاین
چگونه میتونم راهنمایتون کنم ؟
چاپ دیجیتال رازی
ارائه خدمات چاپ دیجیتال
چاپ پلات و لمینت
کارت ویزیت دیجیتال
چاپ فضای داخل
سازه های نمایشگاهی
چاپ افست عمومی
خدمات پرینت ، پلات و اسکن
تماس از طریق واتساپ یا تلگرام با شماره
09121895803
لطفا برروی "شروع مشاوره آنلاین" کلیک کنید