چاپ دیجیتال چاپ دیجیتال رازی چاپ دیجیتال حرفه ای چاپ دیجیتال پلات چاپ دیجیتال لمینت چاپ دیجیتال پلات و لمینت چاپ دیجیتال در تهران قیمت چاپ دیجیتال
چاپ دیجیتال و کاربردهای آن
فروردین ۱۸, ۱۳۹۷
چاپ دیجیتال چاپ دیجیتال رازی چاپ دیجیتال حرفه ای چاپ دیجیتال پلات چاپ دیجیتال لمینت چاپ دیجیتال پلات و لمینت چاپ دیجیتال در تهران قیمت چاپ دیجیتال
چاپ دیجیتال و اهمیت در تبلیغات
فروردین ۲۰, ۱۳۹۷
نقش چاپ دیجیتال در صنایع دستیReviewed by Mwadmin on Apr 9Rating: 5.0نقش چاپ دیجیتال در صنایع دستی

اهمیت چاپ دیجیتال در صنایع دستی

اجازه دهید قبل از اینکه اهمیت نقش چاپ دیجیتال در صنایع‌ دستی را بیان کنیم. مروری کوتاه و مختصر بر صنایع دستی داشته باشیم.

بشر از همان ابتدا برای رفع نیازهای زندگی روزمره خود به ساخت ابزارهای گوناگون پرداخت. ساخت ظرف های سفالی با استفاده از گل نمونه ای از ابزاراهای ساخته شده اولیه به دست انسان بوده است که با اختراع دستگاه سفالگری تحولی شگرف در این صنعت پدید آورد و سبب ظهور ظرف های سفال هایی بسیار زیباتر و با دوامتر گشت

با گذشت زمان و یکجانشنیی بشر و رونق زندگی به سمت و سوی کشاورزی و دامپروری، منجر گردید نیاز بشر به ساخت ابزراها و وسایل دست ساز، بیشتر دو بیشتر شود. کشف فلزات، پیشرفت تلکنولوژی و فناوری اطلاعات عاملی مهم برای توسعه و شکل گیری تمدن ها ی بزرگ بود، همین امر فرصتی مناسب را برای بشر به وجود اورد تا در راستای رفع نیازهایخویش پرداخته و دست به کار تولید، فرهنگ، هنر و صنعت شوند. پیشرفت جوامع و رشد فکری، فرهنگی و  اقتصادی انسان ها نقش بسزایی در تکامل صنایع دستی گذاشت.

چاپ دیجیتال چاپ دیجیتال رازی قیمت چاپ دیجیتال

کلمه صنایع دستی یک واژه کاملا امروزی میباشد. پیش از دوره مدرنیته چیزی بعنوان صنایع دستی وجود نداشت، زیرا تا قبل از این دوره همه چیز بصورت دستی تولید و تهیه می شد. آنچه امروزه با عنوان صنایع دستی شناخته می شود، در گذشته در زمان خود صنعتی رایج بوده و صنعتی دیگر جز آن وجود نداشته است. با سپری شدن زمان و ظهور صنایع جدید و تکنولوژی ماشینی، صنایع دستی نیز به این عنوان نام گذاری گردید.

متاسفانه یکی از مشکلات جدی صنایع‌ دستی این است که توریست ها و گردشگران، از ان استقبال نمی کنند و میل چندانی به خریداری ان ندارند، از طرفی بسیاری از مواقع زمانی که یک گردشگر داخلی یا خارجی برای تهیه صنایع‌ دستی مراجعه می‌کند، با وجود اینکه رغبت و تمایل فراوانی به خرید این آثار ریبا دارد اما با مشکل کمبود بسته‌بندی مناسب روبه‌رو می‌شود.

نقش چاپ دیجیتال در صنایع دستی :

چاپ دیجیتال در بسته‌ بندی مزایا و کاربرد خود را دارد. به دلیل سفارشات کم تیراژ، هزینه پایین و تولید آسان کسب رضایت مشتری‌ها را بدنبال داشته و به موضوعی مورد بحث در این عرصه تبدیل شده است.

با وجود انکه چاپ دیجیتال در عرصه صنایع دستی چندان مرسوم نشده است ولی به دنبال تیراژ پایین، حق انتخاب و تغییر در زمان چاپ، تولید نمونه چاپی و مقرون به‌صرفه‌تر، رساندن سریع محصول به بازار از امتیازی بالا برخوردار است. به هر حال در هر کاری که طراحی می‌شود، اول از همه باید یک نمونه برای مشتری چاپ و ساخته شود تا مشتری آن را تائید کند. جهت رسیدن به این امر نیاز به دستگاه‌های همچون پرینتر رنگی و یا دستگاه پلاتر است.

اگر ابعاد کار کوچک باشد و در دستگاه پرینتر رنگی جا گیرد آن را با پرینتر رنگی چاپ کرده و اگر ابعادش بزرگ باشد، آن را با دستگاه پلاتر چاپ می کنند و کار آماده‌ شده به مشتری جهت تائید تحویل می شود. از جمله محصولاتی که با دستگاه دیجیتال ساخت می شوند می توان جعبه کادو، جعبه‌های بسته ‌بندی، پاکت‌ های عطر، نمونه ‌های کیسه برنج را نام برد.

از مزایای چاپ دیجیتال سرعت بالا در زمان تحویل کار و دقت بیشتر در انجام کار می باشد که در نهایت چاپی باکیفیت بالا صورت می‌گیرد.

این مطلب مفید را بخوانید:  انتخاب نوع کاغذ در چاپ کارت ویزیت
شروع مشاوره آنلاین
چگونه میتونم راهنمایتون کنم ؟
چاپ دیجیتال رازی
ارائه خدمات چاپ دیجیتال
چاپ پلات و لمینت
کارت ویزیت دیجیتال
چاپ فضای داخل
سازه های نمایشگاهی
چاپ افست عمومی
خدمات پرینت ، پلات و اسکن
تماس از طریق واتساپ یا تلگرام با شماره
09121895803
لطفا برروی "شروع مشاوره آنلاین" کلیک کنید